Ο κόσμος του αύριο μέσα από τα μάτια των παιδιών του 3ου Λυκείου Ηρακλείου - Ειδήσεις Pancreta

Δημοσιεύτηκε

Ζούμε σε μια εποχή που οι αλλαγές που συντελούνται είναι ραγδαίες και συνεχείς.

Η κοινωνία και ο πολιτισμός συνεχώς διαμορφώνονται και καινούργια δεδομένα μπαίνουν στο παιχνίδι.

Εξαιτίας όλων αυτών των διαμορφώσεων και ζυμώσεων που γίνονται χρειάζεται να τεθούν νέα πλαίσια διαλόγου τα οποία μπορούν να ανιχνεύσουν τις απαιτήσεις την εποχής που έρχεται.

Με αυτό τον γνώμονα την Παρασκευή και το Σάββατο 27 και 28 Απριλίου, στο πολιτιστικό και συνεδριακό κέντρο έγινε το 4ο διεθνές επιστημονικό συνέδριο το οποίο διοργάνωσε το Ινστιτούτο Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Ι.Α.Κ.Ε. με θέμα

«Δημοκρατία, δικαιώματα και ανισότητες στην εποχή της κρίσης. Προκλήσεις στον χώρο της έρευνας και της εκπαίδευσης».

Εκτός λοιπόν από τον βασικών θεμάτων τα οποία συζητήθηκαν και έγινε προσπάθεια να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο γόνιμου διαλόγου για αυτά, υπήρξαν και κάποια πολύ ενδιαφέροντα θέματα, όπως θέματα που αφορούν την τεχνολογική πρόοδο στην εποχή μας αλλά και τις διαφοροποιήσεις που μπορούν να παράγουν στις κοινωνικές δομές σε σχέση με το παρελθόν.

Ζούμε σε μια εποχή όπου σε λίγο θα υπάρχουν ποντοπόρα πλοία τα οποία θα ταξιδεύουν άνευ πληρώματος, σε μια εποχή όπυ τα ηλεκτρονικά μέσα προοδεύουν ιδιαίτερα γρήγορα και δημιουργούν νέους κανόνες στο παιχνίδι.

Αυτό έχει να κάνει εκτός των άλλων και με την κοινωνία του μέλλοντος και πως αυτή μπορεί να διαμορφωθεί.

Σε αυτό το πλαίσιο κινήθηκε και το 3ο Λύκειο Ηρακλείου το οποίο συμμετείχε στο συνέδριο με θέμα "Τεχνητή νοημοσύνη, η πρόκληση της εποχής μας" στο οποίο τα παιδιά της 2ας Λυκείου, εξέφρασαν τις ανησυχίες τους αλλά έδωσαν και την δική τους οπτική για το πως οι εξελίξεις στην τεχνολογία μπορούν να διαμορφώσουν νέα δεδομένα στον κόσμο που έρχεται.

Μίλησαν για τος τεχνολογικές εξελιξη και σε ποιο βαθμό επηρεάζει την κοινωνία και τους δεσμούς της.

Τα παιδιά μίλησαν για τους αλγόριθμους και τον τρόπο που εισχωρούν στην καθημερινότητα μας , για την συμβολική τεχντή νοημοσύνη και την υποσυμβολικήτεχνιτή νοημοσύνη η οποία σκοπό έχει να μπορέσει να εξελιχθεί αυτόματα ακόμα και να αναπαραχθεί. Μίλησαν για τους νευρώνες και τον τρόπο που λειτουργούν αλλά και για το πως μπορούν να αντιγραφούν τεχνητά. Μίλησαν για τα ρομπότ και την συνεχή εξέλιξη τους, για τους υπολογιστές. Ομάδα παιδιών παρουσίασε την δική τους εργασία στην ρομποτική η οποία πίρε την 6η θέση σε διαγωνισμό στην Θεσσαλονίκη. Μίλησαν για τον τρόπο που η τεχνολογία έχει μπει ακόμα και μέσα στην τέχνη με ενεργό τρόπο. Ένα ακόμα μεγάλο θέμα είναι η τεχνολογία μέσα από την φιλοσοφία και τα ερωτήματα που προκύπτουν σε σχέση με την ποιοτική ή όχι διαφορά της τεχνιτής νοημοσύνης από την φυσική και τα όρια, αν υπάρχουν που μπορούν να την διαχωρίσουν. Ένα θέμα που άπτεται πολλών και πολλές φορές αναπάντητων ερωτημάτων.

Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα παρουσίαση η οποία δείχνει πόσο έχουν αλλάξει οι εποχές αλλά και τι ερωτήματα θα απασχολήσουν την ανθρωπότητα στο μέλλον.

Ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά τα οποία έδωσαν την δική τους θέση σε έναν κόσμο που δικαιωματικά τους ανήκει.

Για το pancreta.gr: Ζωγραφάκης Γιάννης






Αναρτήθηκε από: