Το σπίτι που μάγεψε φωτογράφους και ζωγράφους - Ειδήσεις Pancreta

Δημοσιεύτηκε

Μέσα της δεκαετίας του 50, o κορυφαίος Γάλλος φωτογράφος Henry Cartier Bresson έρχεται στην Ελλάδα, περιδιαβαίνει το κέντρο της Αθήνας και τα βήματά του τον οδηγούν στο σπίτι με τις Καρυάτιδες, στην οδό Ασωμάτων. Ο αστικός μύθος θέλει οι δυο γυναικείες μορφές να είναι κόρες του ιδιοκτήτη που δηλητηριάστηκαν από την κακιά μητριά. Ο Μπρεσόν όμως στέκεται στις δυο μαυροφορεμένες γυναίκες που τυχαία περνούν από κει. Με ένα κλικ απαθανατίζει το μαύρο ρούχο κόντρα στο λευκό της ομορφιάς, τα γηρατειά απέναντι στη νιότη, τη φθορά μπροστά στην αθανασία, το τώρα και το χθες...


Αν η φωτογραφία αποτυπώνει τα πρότυπα της κλασικής αρχαιότητας ή το παρηκμασμένο πρόσωπο της σύγχρονης Ελλάδας είναι θέμα ερμηνείας. Τα άρθρα και οι μελέτες που γράφτηκαν, η κατοικία της Εκάβης στο «Τρίτο Στεφάνι» του Ταχτσή καθώς και ο πίνακας του Τσαρούχη ανήκουν στην Ιστορία. Το σημαντικότερο είναι ότι η φωτογραφία αιχμαλωτίζει την αιωνιότητα μέσω της στιγμής

Ο πίνακας του Τσαρούχη

Ο Γιάννης Τσαρούχης στην Ασωμάτων, κάτω από τις καρυάτιδες

Το σπίτι πια έχει συντηρηθεί και στεγάζει τη Λέσχη Ολυμπιονικών

Χρύσα Κακατσάκη






Αναρτήθηκε από:

Χρύσα Κακατσάκη

Τα όνειρα είναι πολύ σκληρά για να τ' αντέξεις!!!