Converse: η ιστορία του all star των παπουτσιών - Ειδήσεις Pancreta

Από το 1966 όταν και κυκλοφόρησαν τα All Star έχουν πουλήσει πάνω από 800 δις ζευγάρια παγκοσμίως. Πως ξεκίνησαν όμως όλα;

Του Κώστα Μορφίρη

Όσο τρελό και αν σας φανεί, όλα ξεκίνησαν από μια τούμπα του μαρκήσιου Converse στη Μασαχουσέτη το 1909. Ο μαρκήσιος γλίστρησε στις σκάλες τραυματίζοντας σοβαρά το γόνατο του. Από τότε ο Converse, συνέλαβε την ιδέα των παπουτσιών που θα έχουν στο πέλμα τους λάστιχο, έτσι ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος πτώσης. Από το 1909 ξεκίνησε να φτιάχνει τέτοια παπούτσια για ενήλικες και παιδιά.

Το 1915, το Converse κατάφερε να γίνει διάσημο και στα γήπεδα του τένις. Παρόλο που το παπούτσι ήταν σταθερό και άνετο, οι πωλήσεις παρέμεναν σταθερές. Η εταιρία χρειαζόταν να φτιάξει ένα παπούτσι, για άθλημα που βρισκόταν πιο κοντά στο απλό κοινό. Το 1917, ήταν μια μεγάλη μέρα για την Converse, καθότι γνωρίστηκε με το μπάσκετ.

Από την πρώτη μέρα που κυκλοφόρησαν τα All Star το 1966, έχουν πωληθεί πάνω από 800 δις ζευγάρια παγκοσμίως.

Μπορεί το 1910 να φαντάζει αρκετά μακριά, όμως ακόμη και τότε η εταιρία κατάφερνε να παράγει 4000 ζευγάρια ημερησίως.

Ο Chuck Taylor δεν είναι ο άνθρωπος που εφηύρε το διάσημο All Star, αλλά αυτός που το πήγε ένα βήμα παραπέρα.  Το 1910, όταν το παπούτσι είχε πρωτοβγεί στην αγορά, ο Taylor ήταν μπασκετμπολίστας για την ομάδα των Akron Firestones. Ήταν τόσο ευχαριστημένος από το παπούτσι και πίστεψε τόσο πολύ σε αυτό, που 11 χρόνια αργότερα, έγινε υπεύθυνος marketing στην Converse με αποστολή να προμοτάρει το παπούτσι σε όλη την Αμερική.

Το 1936, ο Taylor δεν ήταν απλά ένας πετυχημένος έμπορος, αλλά και ο άνθρωπος που χάρη στις δικές του προσπάθειες, το μπάσκετ έγινε Ολυμπιακό σπορ. Τρία χρόνια αργότερα, είχε γίνει τόσο διάσημος στον μπασκετικό κύκλο, που η Converse αποφάσισε να κυκλοφορήσει ένα All Star(τότε γνωστό ως One Star) με τη δική του υπογραφή. Κάπως έτσι γεννήθηκε το παπούτσι θρύλος. Το Chuck Taylor All Star Shoe.

Υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό των ίδιων των Αμερικάνων που δεν γνωρίζει ότι η Converse είναι καθαρά αμερικάνικο προϊόν. Λόγω της επιτυχίας του στους Αφρο-Αμερικάνους, ο κόσμος πίστευε για πάρα πολλά χρόνια ότι η Converse, ανήκει σε επιχειρηματίες της Νότιας Αφρικής.

Ο Chuck Taylor έκανε την εμφάνιση του μέχρι και στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Προπονούσε την ομάδα της Αεροπορίας, ενώ έβγαλε και δικό του πρόγραμμα γυμναστικής για τους στρατιώτες. Αυτή η κίνηση για την Converse, ήταν κίνηση ματ. Σύντομα το Converse έγινε το επίσημο παπούτσι του Αμερικανικού Στρατού.

Το 1949 και αφού ο Πόλεμος είχε λήξει, ο Taylor παρουσίασε στην αγορά το διάσημο ασπρόμαυρο hightop. Το παπούτσι έγινε συνώνυμο με το νεοσύστατο τότε ΝΒΑ και προμόταρε το παπούτσι, ως ένα αθλητικό αυστηρά για επαγγελματίες μπασκετμπολίστες. Το 1957, ο κόσμος γνώρισε και το ασπρόμαυρο «χαμηλό» converse (lowcut), που απευθυνόταν στο λιγότερο αθλητικό και πιο casual κοινό της Αμερικής.

Μέχρι το 1966, η Converse κατείχε το 80% της αγοράς υποδημάτων. Καθόλου άσχημα…

Στην δεκαετία του ’70 τα Converse γνώρισαν μεγάλες δόξες. Τα αθλητικά έγιναν τόσο δημοφιλή που οι ενήλικες αρνιόντουσαν να τα βγάζουν από τα πόδια τους!  Όλοι αποζητούσαν το διάσημο look και την μοναδική αίσθηση. Την συγκεκριμένη δεκαετία, οι πωλήσεις διπλασιαζόντουσαν συνέχεια.

Η περίοδος 1980-1990 ήταν  πολύ δύσκολη για την Converse. Η εταιρία άλλαξε πολλές φορές χέρια στη διοίκηση, καθώς πάρθηκαν πολλές κακές επιχειρηματικές αποφάσεις  και μαζί με την απώλεια του μεριδίου από την αγορά,  η Converse κήρυξε πτώχευση το 2001. Παρότι όμως την πτώχευση, το εμπορικό τμήμα είχε κάνει καλή δουλειά. Η μάρκα ήταν γνωστή παγκοσμίως  και πολύ καλά εδραιωμένη για να εγκαταλειφθεί.  Η εταιρία αγοράστηκε, έκλεισε όλα τα εργοστάσια της στη Βόρειο Αμερική και μεταφέρθηκε στην Ασία. Η μάρκα επανιδρύθηκε με επιτυχία και το νέο αφεντικό, δεν ήταν άλλο από τον μεγάλο της ανταγωνιστή: τη Nike.

Ένα ακόμη παπούτσι-σταθμός στην ιστορία της Converse ήταν το περίφημο ‘‘Weapon’’ που κυκλοφόρησε το 1986. Το καθαρά μπασκετικό παπούτσι βγήκε σε πολλά διαφορετικά χρώματα για να ταιριάζει με το kit των ομάδων και προτιμήθηκε τόσο σε high, όσο και σε lowcut. Η Converse γνώρισε μεγάλες πωλήσεις με το συγκεκριμένο μοντέλο, το οποίο επανέκδωσε τις χρονιές 2002, 2008 και 2009.

Στη νεώτερη ιστορία του Converse, μετά τα 00’s, ανήκει και η σειρά Special Edition. Μοντέλα που έφεραν την υπογραφή διαφόρων καλλιτεχνών, κυκλοφόρησαν με τους Ramones, τους Clash, τους Metallica και τους Nirvana. To 15% των εσόδων, δόθηκε από την εταιρία για την αντιμετώπιση του HIV. 

Ακόμη και αν γνώρισε δεκάδες αντιξοότητες, το παπούτσι του Chuck Taylor παραμένει διάσημο παγκοσμίως. Εκατομμύρια ζεύγη πωλούνται καθημερινά σε όλο τον κόσμο και σε αντίθεση με άλλα υποδήματα που χάνουν την δημοτικότητα τους και μπαίνουν στο χρονοντούλαπο της μόδας, τα high ή lowcut του Chuck Taylor συνεχίζουν να μένουν στο προσκήνιο. Συγκεκριμένα, υπολογίζεται ότι έχουν πωληθεί πάνω από 800 εκατομμύρια ζευγάρια μέχρι σήμερα.

Μπορεί το 1910 να φαντάζει αρκετά μακριά, όμως ακόμη και τότε η εταιρία κατάφερνε να παράγει 4000 ζευγάρια ημερησίως.

πηγή


Πηγή: pancreta