Ήρθε η ώρα να πάρουμε θέση!!! του Γιώργου Ζαχαριουδάκη - Ειδήσεις Pancreta

Αν θέλουν κάποιοι από εδώ και στο εξής να ευαγγελίζονται την ισορροπημένη ανάπτυξη, στο σύνολο του νησιού κι εν προκειμένω της περιφερειακής ενότητας Ηρακλείου, θα πρέπει άμεσα να πάρουν θέση στα καίρια ζητήματα κι ερωτήματα που τίθενται καθημερινά.

Ερωτήματα που έχουν να κάνουν με το αν τελικά κατέρχονται στις εκλογές για να αγωνιστούν για την ανάπτυξη και της ενδοχώρας και του νότου, που προφανώς έχουν περιέλθει σε δεύτερη μοίρα τα τελευταία χρόνια.

Η ερημοποίηση της ενδοχώρας, των χωριών μας που αδειάζουν και των νοτίων ακτών που απαξιώνονται είναι καθαρά δική μας ευθύνη.

Θα αναφερθώ σε δύο συγκεκριμένα ζητήματα.

Στην οδική διασύνδεση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι με τη Μεσσαρά και στο οραματικό έργο του ΝΟΑΚ. (Νότιος Οδικός Άξονας Κρήτης)

Και κάπου εδώ αρχίζουμε να διαφωνούμε.

Ακούσα με προσοχή , τον περιφερειάρχη Κρήτης σε ραδιοφωνικό σταθμό ,να ονομάζει την οδική διασύνδεση Καστέλι -Μεσσαρά ως ΝΟΑΚ, συμπληρώνοντας το, με ένα συνηθισμένο "υπάρχουν κάποιες μελέτες" και επικαλούμενος τον ρεαλισμό, ανακοίνωσε ότι πρώτα θα τελειώσουμε τον ΒΟΑΚ και μετά.. "βλέπουμε" για τον ΝΟΑΚ.(Καστέλι - Μεσσαρά)

Ξεκινάω απ' το πρώτο.

Νότιος οδικός άξονας Κρήτης (ΝΟΑΚ) δεν μπορεί να είναι άλλος παρά η οδική αρτηρία που θα ξεκινάει από τα Σφακιά Χανίων και θα καταλήγει στο Μακρύ Γιαλό Λασιθίου.

Διατρέχοντας το νότο από τις 4 ενότητες της Κρήτης ενώνοντας στην ουσία με τον ΒΟΑΚ και τους καθέτους δρόμους ΟΛΗ την Κρήτη . Με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθούν άπειρες δυνατότητες ανάπτυξης σε περιοχές που τώρα υπολείπονται σε σχέση με τον βορά. Οι πόλεις του νότου θα ενωθούν κυρίως πάνω στην ήδη υπάρχουσα χάραξη με παρεμβάσεις όπου κρίνεται απαραίτητο.

Στις φωτογραφίες παρακάτω παρατηρείται η "παράνοια" , του να είναι πιο γρήγορο να ανέβεις από τα Σφακιά στα Χανιά, να διατρέξεις τον βορά και να ξανά κατέβεις στο νότο και την Ιεράπετρα από το να ακολουθήσεις μια νότια διαδρομή.

Για το οραματικό σχέδιο του ΝΟΑΚ όμως θα αναφερθώ σε μια επόμενη στιγμή αναλυτικότερα.

Συνεχίζω με το δεύτερο:

Το αεροδρόμιο Καστελίου φτιάχνεται για καλύψει τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες του νησιού και για να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη όλης της Κρήτης. Όμως στα σχέδια των αρχών κρύβεται όχι η τόνωση αλλά η απομόνωση.

Πώς είναι δυνατόν η υπάρχουσα διαδρομή από το αεροδρόμιο Ηρακλείου μέχρι τα Μάταλα , να είναι 66χλμ με χρόνο 1 ώρα και 5 λεπτά και με το καινούργιο αεροδρόμιο να αυξάνεται στα 97χλμ και χρόνο 1ωρα και 36 λεπτά? Ο τουριστικός νότος του Ρεθύμνου φτάνει πλέον στις 2 ώρες συν, και αυτό συνεπάγεται με μείωση της ανταγωνιστικότητας του νότου όπως και της ενδιάμεσης ενδοχώρας.

Με την οδική διασύνδεση από τον κόμβο Καστελίου έως την εθνική οδό Ηρακλείου Μοιρών, θα αναπτύσσονταν και οι περιοχές νοτίως του Γιούχτα και φυσικά το Τέμενος, με χωριά αποκομμένα όπως το Κυπαρίσσι,το Ρουκάνι, ο Προφήτης Ηλίας κτλ.

Αλλά ακόμα κι αν συμφωνεί η περιφερειακή αρχή σε όλα αυτά, πρέπει να περιμένουμε την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ για να το βάλουμε μπρος.

Διαφωνώ κάθετα με αυτού του είδους τον πολιτικό ρεαλισμό, και ζητώ από τους υποψηφίους περιφεριακούς συμβούλους με την παράταξη του Στ. Αρναουτάκη και ειδικά αυτούς που έχουν αναφορά στη Μεσσαρά και στις υπόλοιπες περιοχές που ανέφερα να πάρουν θέση και να απαντήσουν στον κόσμο που απευθύνονται ζητώντας τη ψήφο του.

1) Συμφωνούν ότι ο ΝΟΑΚ και η οδική σύνδεση Καστελίου Μεσσαράς είναι το ίδιο πράγμα;;

2) Συμφωνούν με την προοπτική ότι η περιφέρεια θα ξεκινήσει τις διαδικασίες για να συνδεθεί η Μεσσαρά με το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου, μετά που θα ολοκληρωθεί ο ΒΟΑΚ? δηλαδή μετά από 15 χρόνια;;

3) Αφού για την καθυστέρηση του ΒΟΑΚ σηκώνουν τα χέρια ψηλά ως μη αρμόδιοι, γιατί δεν ζητάνε να ξεκινήσουν ΤΩΡΑ τις διαδικασίες για τον δρόμο Καστέλι Μεσσαρά ως κύριοι αρμόδιοι;;

4) Έχουν να πουν κάτι άλλο στον κόσμο εκτός από "μελέτες υπάρχουν";;

Θα χαρώ να τους ακούσω να ζητούν από τον επικεφαλής τους να αλλάξει στάση στα συγκεκριμένα ζητήματα.

Ούτως η άλλως δεν κατεβαίνουμε στις εκλογές για τις καρέκλες,

αλλά για να διεκδικήσουμε με σθένος το κοινό συμφέρον ακόμα κι αν πρέπει να το κάνουμε μέσα στην ίδια μας την παράταξη....

ή μήπως κάνω λάθος;;;;

Γιώργος Ι. Ζαχαριουδάκης, Γεωπόνος

Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλός με την παράταξη «Η Κρήτη μας Αλλιώς» του Σπύρου Δανέλλη


Πηγή: pancreta.gr