Οι πρώτες αντιδράσεις στις εξαγγελίες Σπίρτζη για τον ΒΟΑΚ - Ειδήσεις Pancreta

Να υπάρξουν σαφή χρονοδιαγράμματα για τα έργα του ΒΟΑΚ που μπαίνουν στη διαγωνιστική διαδικασία από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, ζήτησε ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης από τον υπουργό κ. Σπίρτζη, κατά τη ενημερωτική συνάντηση της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών στο Ηράκλειο με περιφερειάρχη, αντιπεριφερειάρχες, δημάρχους, τον ΟΑΚ και άλλους φορείς. 

Ο κ. Αρναουτάκης ζήτησε να μπει χρονοδιάγραμμα και για την μελέτη του στρατηγικού σχεδιασμού που αφορά τα τμήματα Καστέλι Κισσάμου -Χανιά και Άγιος Νικόλαος-Σητεία, αναφέροντας: «Είναι ενταγμένη η μελέτη στο ΕΣΠΑ, έχει χρηματοδότηση και πρέπει να προχωρήσει μέχρι το φθινόπωρο. Εμείς θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε μέχρι να υλοποιηθούν όλα τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα στο νησί. Μόλις δημοπρατηθούν τα έργα που ανακοινώθηκαν, να προχωρήσουν οι μελέτες για τα τα τμήματα Χανιά – Κίσσαμος και Άγιος Νικόλαος -Σητεία».

Σχετικά με τη σημασία των εξαγγελιών που έκανε ο υπουργός Υποδομών για τις προκηρύξεις τριών τμημάτων από τα Χανιά στον Άγιο Νικόλαο, ο περιφερειάρχης επεσήμανε πως «είναι μια θετική εξέλιξη, το γεγονός πως επιτέλους ξεκινά μια διαγωνιστική διαδικασία», αναφερόμενος στους διαγωνισμούς που θα γίνουν για τα τμήματα Χανιά – Χερσόνησος, Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος.

Σε ότι αφορά το δεδομένο πως το έργο θα προχωρήσει με τρεις διαφορετικούς διαγωνισμούς για το τμήμα Χανιά – Άγιος Νικόλαος ο Περιφερειάρχης ανέφερε πως δεν είναι κυρίαρχο θέμα, αφού το ζητούμενο της Περιφέρειας και των πολιτών είναι να υλοποιηθεί το έργο.

«Η Περιφέρεια Κρήτης δεν υποδεικνύει τον τρόπο που θα επιλέξει το Υπουργείο Υποδομών για να υλοποιήσει το έργο του ΒΟΑΚ, αλλά ενδιαφέρεται να γίνει ο Βόρειος Οδικός άξονας από τη Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία. Για το λόγο αυτό πρέπει να δημοπρατηθεί η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού, να ολοκληρωθούν όλες οι μελέτες που υπάρχουν μέχρι σήμερα και να διατυπωθούν οι προτάσεις για τον τρόπο που θα γίνουν τα έργα από τα Χανιά μέχρι την Κίσσαμο κι από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία, ενώ πρέπει να δούμε και τους κάθετους άξονες, πέρα από τα έργα που προκηρύσσονται τώρα και αποτελούν πολύ θετική εξέλιξη».

Παράλληλα ο κ. Αρναουτάκης ξεκαθάρισε πως δεν μπορεί να υπάρξει νέα χάραξη σε ποσοστό μεγαλύτερο από εκείνο που έχουν ζητήσει από κοινού η Περιφέρεια Κρήτης και ο ΟΑΚ, με δεδομένο το χωροταξικό σχεδιασμό του νησιού και τον κίνδυνο να υπάρξει ένα τεράστιο κόστος που θα είναι απαγορευτικό. «Δεν επιθυμούμε δηλαδή μια νέα χάραξη που θα κάνει το έργο να κοστίζει, για παράδειγμα, 5 δις ευρώ και να είναι μη υλοποιήσιμο».

Ο κ. Αρναουτάκης χαρακτήρισε ως ιδιαίτερα θετικό στοιχείο το γεγονός ότι έγινε αποδεκτή η πρόταση της Περιφέρειας Κρήτης τόσο για την ρήτρα διαθεσιμότητας όσο και για να μην πληρώνουν οι κρητικοί διόδια, όπως είχε ζητήσει τον Ιούνιο του 2016, τονίζοντας πως υιοθετήθηκαν από το Υπουργείο.

Να σημειωθεί τέλος πως ο περιφερειάρχης ζήτησε από τον υπουργό να προχωρήσει το σημαντικό έργο της οδικής ασφάλειας του ΒΟΑΚ, ύψους 25 εκ. ευρώ που θα βελτιώσει το δρόμο μέχρι την εξέλιξη των νέων εργολαβιών, υπενθυμίζοντας πως τα χρήματα είναι διαθέσιμα στο ΕΣΠΑ. «Να μην υπάρξει καθυστέρηση και να δημοπρατηθούν τα έργα μέχρι τέλος του έτους, έτσι ώστε από τυχόν εκπτώσεις να γίνουν κι άλλα τμήματα του ΒΟΑΚ που θα αναβαθμίσουν τον υπάρχοντα δρόμο μέχρι να υλοποιηθεί ο ΒΟΑΚ όπως προγραμματίζεται».

Δήμαρχος Κισσάμου: Αναγκαία η ολοκλήρωση των μελετών για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά

Ο δήμαρχος Κισσάμου Σταθάκης Θεόδωρος συμμετείχε την Κυριακή 17/6 στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο, στα πλαίσια της συνέντευξης τύπου που δόθηκε από τον υπουργό Μεταφορών Δικτύων και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη με θέμα τον Βόρειο οδικό άξονα Κρήτης.

Ο δήμαρχος Κισσάμου αφού καλωσόρισε το ξεκίνημα της διαγωνιστικής διαδικασίας κατασκευής του πολυπόθητου ΒΟΑΚ, ανέδειξε και τόνισε την αναγκαιότητα που υπάρχει για την ολοκλήρωση των μελετών για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά καθότι δέχεται όλο τον όγκο των επισκεπτών της ανατολικής Κρήτης. Οι πλέον διαφημισμένοι και δημοφιλείς προορισμοί για το μεγαλύτερο ποσοστό των επισκεπτών του νομού και ευρύτερα της Κρήτης ανήκουν στα διοικητικά όρια του Δήμου Κισσάμου. Οι παραλίες των Φαλασάρνων, του Ελαφονησίου και η λιμνοθάλασσα του Μπάλου, αποτελούν σταθερά εδώ και χρόνια τους 3 πιο επισκέψιμους προορισμούς.

Ο κυκλοφοριακός φόρτος που ήδη υπάρχει είναι πλέον μη διαχειρίσιμος ιδιαίτερα στην πόλη της Κισσάμου και θα επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο αν με την κατασκευή του νέου τμήματος Χανιά – Άγιος Νικόλαος, παράλληλα δεν προχωράει και η υλοποίηση του τμήματος από το λιμάνι της Κισσάμου έως τα Χανιά. Είναι λοιπόν αναγκαίο μέσα από την μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού να ολοκληρωθούν οι μελέτες γι’αυτό το τμήμα. 

Με αυτόν τον τρόπο θα επιτύχουμε διττά αποτελέσματα, στηρίζοντας και πρακτικά τα άκρα της Κρήτης και βοηθώντας στην ανάπτυξη και επιπλέον αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος που σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποιείτε τα τελευταία χρόνια (κάθε χρόνο) στα Χανιά σχετικά με την ικανοποίηση των επισκεπτών, αναδεικνύει σταθερά στην πρώτη θέση το πρόβλημα των υποδομών και του οδικού δικτύου. Το μεγαλύτερο ποσοστό από τους επισκέπτες που συμμετέχουν στην έρευνα αυτή, έχουν χρησιμοποιήσει το προαναφερθέν κομμάτι Κίσσαμος-Χανιά αφού έχουν επισκεφτεί τουλάχιστον μία από τις 3 μοναδικού κάλους περιοχές. 

Είναι δεδομένη λοιπόν η ανάγκη για βελτίωση αυτών των υποδομών, τόσο για τον μόνιμο πληθυσμό όσο και για την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος που αποτελεί την βαριά βιομηχανία της Κρήτης.

Επιπλέον ο δήμαρχος Κισσάμου ανέπτυξε τα προβλήματα που υπάρχουν με τις δημοπρατήσεις έργων σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Ο υπουργός δεσμεύτηκε να πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση εντός της ερχόμενης εβδομάδας για το θέμα αυτό και επιπλέον για να συζητηθούν τα υπόλοιπα αναγκαία έργα υποδομών στην Κρήτη. 

Δήμαρχος Χανίων: Απόλυτη προτεραιότητα το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος

Ο δήμαρχος Χανίων, Τάσος Βάμβουκας, συμμετείχε την Κυριακή 17/6, στη σύσκεψη αυτοδιοικητικών, που πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο, με την ευκαιρία της παρουσίας του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος ανέπτυξε τον προγραμματισμό της κυβέρνησης για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης.

Ο δήμαρχος Χανίων συντάχθηκε με όλους τους αυτοδιοικητικούς, υπέρ της δημιουργίας σύγχρονου οδικού άξονα από Κίσσαμο μέχρι Σητεία. Ταυτόχρονα, όμως, ο κ. Βάμβουκας συμφώνησε με τη διαδικασία, που ακολουθεί το Υπουργείο, διότι η απόλυτη προτεραιότητα είναι το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος, το οποίο δέχεται τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο και έχει τα περισσότερα ατυχήματα, χωρίς όμως να μείνουν πίσω οι διαδικασίες για τα υπόλοιπα τμήματα του Εθνικού Οδικού Δικτύου.

Αναφέρθηκε, επίσης, στην ανάγκη δημιουργίας ολοκληρωμένων ανισόπεδων κόμβων, στα σημεία εισόδου και εξόδου από την πόλη των Χανίων και τις περιαστικές περιοχές.

Ο δήμαρχος Χανίων χαρακτήρισε θετικό το γεγονός της πρόβλεψης για τη μη πληρωμή διοδίων από τους μόνιμους κατοίκους του νησιού, λόγω της απουσίας εναλλακτικού οδικού δικτύου και χαιρέτησε την ανακοίνωση για τη δημιουργία του κόμβου και πεζοδρομίων, έξω από την πύλη του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Ο κ. Βάμβουκας επανέλαβε την πρότασή του, να συμπεριληφθεί τώρα στις απαλλοτριώσεις για τον Β.Ο.Α.Κ., η αναγκαία γη για τη μελλοντική κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής, διότι τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι ασφαλή, γρήγορα, οικονομικά και οικολογικά.

«Η Κρήτη έχει μείνει πολύ πίσω όσον αφορά τις υποδομές της και πρέπει τουλάχιστον σήμερα να σχεδιάσουμε σωστά για το μέλλον και να βρεθούμε μπροστά».

Πηγή


Πηγή: pancreta