«Κρήτη, Μία ιστορία, πέντε συν ένας πολιτισμοί» - Ειδήσεις Pancreta

«Κρήτη, Μία ιστορία, πέντε συν ένας πολιτισμοί» του δήμου Ηρακλείου. Το 2ο φεστιβάλ, που είναι αφιερωμένο στη γυναίκα της Μεσογείου, θα διαρκέσει έως και την Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου.

Για περίπου τρεις εβδομάδες εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στο Κηποθέατρο «Νίκος Καζαντζάκης» – «Μάνος Χατζιδάκις», στον Ιερό ναό του Αγίου Τίτου, στο περιστύλιο της Λότζια, στη Βασιλική του Αγίου Μάρκου και στο αίθριο της, στην πύλη Βηθλεέμ, στο «Μαρίνα», στη δημοτική πλαζ Καρτερού, στην πλατεία Ελευθερίας, στην αίθουσα «Μανόλης Καρέλλης», στον δήμο Χανίων και στο Σταυρό Ακρωτηρίου, στο δήμο Ρεθύμνου και στον υπαίθριο χώρο της Μονής Αρκαδίου, στον δήμο Αγίου Νικολάου και στην πλατεία Βερντέν, στο Βρυσαλάκι, στην Πινακοθήκη Αγίου Νικολάου, στη λίμνη Αγίου Νικολάου και στο Τσιφλίκη πλάκα.

Η αντιδήμαρχος Πολιτισμού – Εθελοντισμού Αριστέα Πλεύρη, αναφέρει για το φεστιβάλ: «Κρήτη δεν είναι η εύκολη παλικαροσύνη, δεν είναι η ασύστολη οπλοχρησία, δεν είναι ο «πολιτισμός» του μαύρου πουκάμισου και του τέσσερα επί τέσσερα με φυμέ τζάμια. Ο κρητικός ξέρει να ορθώνει το ανάστημά του για να υπερασπιστεί τον τόπο του, χωρίς να λογαριάζει το κόστος. Ξέρει να χρησιμοποιεί τα όπλα κατά του κατακτητή και του εισβολέα με κουράγιο μοναδικό, στον πόλεμο, όχι στην καθημερινότητά του, όχι για να πουλάει αντρειοσύνη. Φοράει τα μαύρα ρούχα για να δηλώσει το πένθος του, όχι για να φτιάξει προφίλ. Καλλιεργεί τη γη του, για να απολαύσει τη σοδειά της. Διαπρέπει στα γράμματα και τις τέχνες, γιατί η αυτοπεποίθηση για το είδος της ράτσας του, του επιτρέπει να είναι ανοιχτός, να δέχεται πολιτισμικές επιρροές και από τον κατακτητή του ακόμη, να τις αφομοιώνει και να τις μετουσιώνει σε δική του πολιτιστική κληρονομιά.

Αυτή είναι η κεντρική ιδέα του φεστιβάλ μας. Η ανάδειξη της σημαντικής πολιτιστικής κληρονομιάς της Κρήτης, πέρα από ιδεοληψίες και προκαταλήψεις. Με εκθέσεις, χορό, μουσική, διαλέξεις, θέατρο και ένα σωρό άλλες δράσεις, θα διατρέξουμε τις σημαντικότερες περιόδους της κρητικής ιστορίας. Από τον παλαίτατο Μίνωα, έως τον Εθνάρχη Ελευθέριο Βενιζέλο, τις ένδοξες εποχές του Μουσικού Αυγούστου και του Μάνου Χατζιδάκη. Αυτά είναι η περιουσία μας, αυτά αναδεικνύουμε, αυτά υπερασπιζόμαστε. Με σεβασμό στην παράδοση του τόπου μας, με τρόπο που αναδεικνύει την ουσία των πραγμάτων.

Από τον σχεδιασμό του εφετινού προγράμματός μας λείπουν βασικές περίοδοι της ιστορίας μας. Η Μάχη της Κρήτης και η Αντίσταση κατά τη διάρκεια της Γερμανικής Κατοχής για παράδειγμα, πρόσφατες ένδοξες σελίδες του τόπου μας. Δεν σημαίνει, σε καμία περίπτωση, ότι τις αγνοούμε. Θα τους αφιερώσουμε, εν καιρώ, τον χρόνο και τον κόπο που τους πρέπει». Το φεστιβάλ εφέτος, όπως επισημαίνει η αντιδήμαρχος, είναι αφιερωμένο στη γυναίκα της Μεσογείου προσθέτοντας, «Από την εποχή της Θεάς των Όφεων και της Πότνιας Θηρών έως σήμερα, σε ολόκληρη τη Μεσόγειο, η γυναίκα έπαιξε σημαντικότατο ρόλο. Σήμερα σε γειτονική μας χώρα, η μάνα, η σύζυγος, η γυναίκα, δοκιμάζεται σκληρά, αναγκάζεται να εγκαταλείψει την πατρίδα της και να πάρει τον δρόμο της προσφυγιάς, χωρίς αύριο για τα παιδιά της, για τη γη που τη γέννησε.
Η σύγχρονη γυναίκα «της κρίσης», στον τόπο μας και σε άλλες χώρες, καλείται να διαχειριστεί ένα οικονομικό περιβάλλον αβέβαιο για την ίδια και τα παιδιά της, είναι υποχρεωμένη να τα φέρει βόλτα με χίλια δύο τεχνάσματα κατά της ανεργίας, της φτώχειας, της ανασφάλειας. Αφιερώνουμε λοιπόν αυτό φεστιβάλ στην ιστορία και τους αγώνες της γυναίκας της Μεσογείου. Η Μεσόγειος θάλασσα, η θάλασσα του ανοιχτού διαλόγου ανάμεσα στους πολιτισμούς και η γυναίκα, είναι εφέτος οι τιμώμενοι του φεστιβάλ μας».

ert.gr

Με βιολί, σαξόφωνο, πιάνο και φωνή

Μια εξαιρετική συναυλία με τους διεθνούς φήμης σολίστ Θεόδωρο Κερκέζο στο σαξόφωνο και Χρίστο Παπαγεωργίου στο πιάνο και ακόμα την Ματίνα Βελιμαχίτη τραγούδι και τον Ανδρέα Κερκέζο στο βιολί, θα έχουμε την σπάνια ευκαιρία να απολαύσουμε στο μικρό κηποθέατρο Μάνος Χατζιδάκις Ηράκλειο τη Δευτέρα στις 12 Σεπτεμβρίου και ώρα 20:30. Όπως πάντα στο εκλεκτικό πρόγραμμά τους, θα θαυμάσετε όχι μόνο την αψεγάδιαστη τεχνική τους αλλά και την σπάνια ερμηνεία και αισθητική για τα οποία ο εγχώριος και διεθνής τύπος έχει γράψει πολλά και εγκωμιαστικά σχόλια.


Πηγή: pancreta