Ο φόβος για τα προσωπικά δεδομένα αλλάζει τις συνήθειες στο Διαδίκτυο - Ειδήσεις Pancreta

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: AP Photo/Czarek Sokolowski

Η ανησυχία για τα προσωπικά δεδομένα αλλά και η αίσθηση ότι εξαρτώνται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τις ψηφιακές συσκευές τους οδηγεί όλο και περισσότερους χρήστες στην απόφαση να αλλάξουν τις online συνήθειες τους και να περιορίσουν την καθημερινή χρήση των gadgets τους.

Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει πρόσφατη έρευνα της Kaspersky, σύμφωνα με την οποία περισσότεροι από 4 στους 10 χρήστες σχεδιάζουν να αλλάξουν τον τρόπο χρήσης των ψηφιακών συσκευών τους μέσα στο 2020.

Βασική αλλαγή είναι ο περιορισμός της καθημερινής ενασχόλησης με τις ψηφιακές συσκευές τους.

Σύμφωνα με την Kaspersky, ένας βασικός λόγος είναι η ανησυχία που υπάρχει για τη χρήση των προσωπικών δεδομένων μας. Η ρωσική εταιρεία, εκ των κορυφαίων παγκοσμίως σε θέματα κυβερνοασφάλειας, εκτιμά ότι το 2019 οι κλοπές κωδικών πρόσβασης ήταν μέχρι και 60% περισσότερες σε σχέση με το 2018.

Επιπλέον, οι καταχρήσεις στοιχείων σύνδεσης ήταν επίσης σε άνοδο, ενώ ταυτόχρονα εκείνες για online πορνό και ιστοσελίδες ενηλίκων αυξήθηκαν περισσότερο από 100%.

Το αποτέλεσμα είναι πάνω από τους μισούς χρήστες του Διαδικτύου (56%) πιστεύουν ότι μια πλήρης ιδιωτικότητα στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο είναι αδύνατη. Επιπλέον, σε έναν στους τρεις (32,3%) έχει δημιουργηθεί μία αβεβαιότητα για το πώς μπορούν να προστατεύσουν πλήρως την ιδιωτικότητα τους στο διαδίκτυο.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα μάλλον δεν αποτελεί έκπληξη ότι το 42,3% των περίπου 12 χιλιάδων συμμετεχόντων σε έρευνα του Kaspersky Consumer Lab σε 21 χώρες απάντησαν ότι στόχος τους για το 2020 είναι να προσπαθήσουν να βελτιώσουν την ψηφιακή καθημερινότητα τους.

Τι σημαίνει αυτό σε πρακτικό επίπεδο; Ένα σημαντικό ποσοστό (29,1%) δήλωσε ότι θα επιδιώκει να μειώσει το χρόνο που περνά μπροστά στην οθόνη. Επίσης, το 18,3% σκοπεύει να σταματήσει να κοιμάται με το smartphone τους δίπλα στο μαξιλάρι τους σε μία διαδικασία ψηφιακής αποτοξίνωσης.

Όσον αφορά τον τομέα της ασφάλειας, το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων (25%) επέλεξε να δημιουργεί περισσότερα αντίγραφα ασφαλείας και να καθαρίζει την επιφάνεια εργασίας του σε τακτική βάση, ενώ το 11,2% θέλει να διαγράψει από το Facebook φίλους με τους οποίους δεν έχει συναντηθεί ποτέ από κοντά. Στοιχεία που, σύμφωνα με την Kaspersky, δείχνουν πως μία ανερχόμενη τάση για το 2020 είναι η επένδυση στη γνώση για τον κυβερνοχώρο.

Δημήτρης Μαλλάς


Πηγή: cnn.gr