Ηράκλειο Σάββατο 23 & Κυριακή 24/02/2019: Η Διδακτική της Γλώσσας και των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο - Ειδήσεις Pancreta

Επιμορφωτικό Σεμινάριο:

Η Διδακτική της Γλώσσας και των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο

Σύγχρονο θεωρητικό πλαίσιο και στρατηγικές διδασκαλίας

Διάρκεια 10 ώρες

 Ημέρες και ώρες διεξαγωγής: 

Συνάντηση 1η  Σάββατο 23/02/19 (10:00-14:00) &

Συνάντηση 2η   Κυριακή 24/02/19 (10:00-14:00)


Ενδεικτικά Περιεχόμενα του Σεμιναρίου

Η Διδακτική της Γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο

Μέσα από τη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος θα πρέπει να προάγονται όχι μόνο οι γνωστικές/ γλωσσικές   δεξιότητες των μαθητών, αλλά και να καλλιεργούνται και οι κοινωνικές δεξιότητές τους. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από τη “διαδραστική” επαφή του μαθητή με τη λογοτεχνία και την παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου, με την έννοια ότι οι μαθητές επανασχεδιάζουν, σχολιάζουν και αξιολογούν τον παραγόμενο αλλά και τον λογοτεχνικό λόγο ανάλογα με το επικοινωνιακό πλαίσιο. Επίσης, η επαφή των παιδιών με τη λογοτεχνία τα εφοδιάζει με όλα εκείνα τα απαραίτητα εργαλεία για να κατανοήσουν τον κόσμο και την έννοια της ιστορικότητας.

Η φυσιογνωμία του γλωσσικού μαθήματος

  • Χαρακτηριστικά των κειμενικών ειδών/ γενών του λόγου
  • Διδακτικές προσεγγίσεις για το «ξεκλείδωμα» του κειμένου
  • Τεχνικές εμβάθυνσης στο κείμενο
  • Ανάπτυξη του Αφηγηματικού, Περιγραφικού και Επιχειρηματολογικού Λόγου στα Παιδιά

Η Διδακτική των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο

Κεντρική επιδίωξη της διδασκαλίας των Μαθηματικών στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι η ανάδειξη των βασικών χαρακτηριστικών της μαθηματικής γνώσης: της γενίκευσης, της αφαίρεσης, της ακρίβειας και της συντομίας, καθώς και  η ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης. Παράλληλα, η διδασκαλία επιδιώκει τη σύνδεση των παραπάνω με το κοινωνικό περιβάλλον, γεγονός που οδηγεί στην ανάπτυξη του μαθηματικού γραμματισμού, δηλαδή στην ικανότητα του ατόμου να αναλύει, να ερμηνεύει και να επεμβαίνει στο κοινωνικό του περιβάλλον και στον κόσμο γύρω του, χρησιμοποιώντας ως εργαλείο τα μαθηματικά και να αντιλαμβάνεται τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα μαθηματικά για τη λήψη αποφάσεων.

Βασικές Αρχές Μάθησης και Διδασκαλίας των Μαθηματικών

  • Μαθηματικά και Μαθηματικός γραμματισμός
  • Χειραπτικά υλικά και μαθηματικά
  • Τα λάθη των μαθητών στα Μαθηματικά
  • Παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση των μαθηματικών
    1. Δομικά στοιχεία και απαιτήσεις στη μάθηση των μαθηματικών
    2. “Η γλώσσα” των μαθηματικών
  • Προσεγγίσεις διαφοροποιημένης διδασκαλίας στην κατανόηση μαθηματικών εννοιών

Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ