Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης: Ακόμα ένα δημιουργικό Σαββατοκύριακο επιμόρφωσης στην πόλη μας! - Ειδήσεις Pancreta
 
Ηράκλειο-Κρήτη---Σάββατο 24-11-18: Θεατρικό Παιχνίδι και Δραματοποίηση
 
Θεατρικό Παιγνίδι και Δραματοποίηση
 

Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι το παιδί εκφράζει ένα σύνολο κινήσεων και στάσεων που γίνεται γέφυρα επικοινωνίας με τον έξω κόσμο, ενώ ταυτόχρονα δοκιμάζει την ικανότητα να γίνεται κατανοητό και να κατανοεί, μετατρέποντας αυτή την αντίληψη, την κατανόηση του κόσμου, σε σύμβολα σε μια ατελείωτη σημειολογία.

Το παιδί βιώνει ρόλους και τους εκφράζει με μια συναισθηματική εμπλοκή που πολλές φορές μένουμε έκπληκτοι και εκστασιασμένοι μπροστά σε αυτή την αστείρευτη φαντασία. Το θεατρικό παιχνίδι δεν είναι μια ολοκληρωμένη θεατρική πράξη, όπως είναι μια θεατρική παράσταση, είναι όμως μια ολοκληρωμένη προπαρασκευαστική έκφραση όλων των εμπειριών και των συναισθημάτων που βιώνει ένα παιδί.

Αντικείμενα, χρώματα, μυρωδιές, εικόνες, λέξεις, εκφράσεις, κινήσεις, στάσεις, όνειρα, επιθυμίες, ανάγκες, όλα κινητοποιούνται σε ένα ατελείωτο χορό συνειρμών και συμβόλων.

Είναι ένα δημιουργικό συμβάν που προσφέρει στα παιδιά άμεση ικανοποίηση, λειτουργεί έξω από τα καθιερωμένα και κατεστημένα πλαίσια και το παιδί διαμορφώνει-εφευρίσκει ένα πλήθος εμπειριών στις οποίες εκτίθεται.

Γι’ αυτό άλλωστε το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αισθητικής αγωγής γιατί μπορεί «να αποτελέσει την κοίτη μέσα στην οποία συναντώνται όλες οι επιμέρους καλλιτεχνικές δραστηριότητες που μπορεί να προσφέρει το σχολείο (εικαστική αγωγή, μουσική αγωγή κ.α.) θα μπορούσε έτσι το παιδί να συνειδητοποιήσει την σύνδεση των τεχνών μεταξύ τους καθώς και του σχολείου με το ευρύτερο κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον, με τις ανθρώπινες σχέσεις και τα προβλήματά τους»...

Δείτε περισσότερα εδώ

Ηράκλειο---Κυριακή 25-11-18: Λογοτεχνικές προσεγγίσεις στη Διδασκαλία των Αγγλικών

Λογοτεχνικές προσεγγίσεις στη Διδασκαλία των Αγγλικών

Η διδασκαλία των αγγλικών, από το ιδιαίτερο ως το φροντιστήριο και τη σχολική τάξη, αποτελεί μια διαρκή πρόκληση για τους επαγγελματίες του κλάδου. Κάτω από την πίεση απόκτησης πιστοποιήσεων και αναχρονιστικών μεθόδων αξιολόγησης, οι εκπαιδευτικοί της αγγλικής γλώσσας συχνά εγκλωβίζονται σε βιβλία που προωθούν τη στείρα εκμάθηση γραμματικής και λεξιλογίου. Παρόλα αυτά, η ευρεία τάση για χρήση εποπτικών μέσων (ΤΠΕ) δίνει την ευκαιρία για να ξανασυστήσουμε σε μικρούς και μεγάλους μαθητές έργα λογοτεχνίας και κινηματογράφου, όχι μόνο ως ευχάριστα διαλείμματα, αλλά ως ουσιαστικά εργαλεία εκμάθησης και διδασκαλίας.

Στο σεμινάριο αυτό θα μιλήσουμε για τη χρήση της λογοτεχνίας ως μέσο διδασκαλίας και εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας. Μέσα από τεχνικές ανάλυση περιεχομένου και εκφραστικών μέσων, θα δημιουργήσουμε μαζί πλάνα διδασκαλίας με ξεκάθαρους διδακτικούς στόχους βασισμένους στα ενδιαφέροντα των μαθητών, αλλά και στο περιεχόμενο διηγημάτων, ποιημάτων, αλλά και ολόκληρων έργων. Ταυτόχρονα, θα επεκτείνουμε τον ορισμό της «λογοτεχνίας» και θα δούμε πώς η ταυτόχρονη χρήση κόμιξ ή/και κινηματογράφου/τηλεόρασης μπορεί να αποτελέσει εξαιρετικό κύριο και επικουρικό υλικό στην αποτελεσματική επίτευξη των διδακτικών στόχων.

Στα πλαίσια του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες/ουσες θα κληθούν να δημιουργήσουν το δικό τους πλάνο διδασκαλίας ανάλογα με τις ανάγκες τους...

Δείτε περισσότερα εδώ