Παύλος Πολάκης: «Η αλήθεια για τον ΒΟΑΚ» - Ειδήσεις Pancreta

φωτο αρχείου

Χθες το πρωί, σε τηλεφωνική συνέντευξη που έδωσε ο Βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ Παύλος Πολάκης στην ΕΡΑ Χανίων και την Κατερίνα Πολύζου, αφού αναφέρθηκε μεταξύ άλλων σε θέματα της επικαιρότητας όπως η πρόσφατη επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στα Χανιά, το σκάνδαλο Novartis, η ψήφος των αποδήμων κ.α., απαντώντας σε χθεσινές δηλώσεις της κ. Ντόρας Μπακογιάννη για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στάθηκε με λεπτομέρειες στο θέμα αυτό που απασχολεί τις τοπικές κοινωνίες όλης της Κρήτης.

Η κα Ντόρα Μπακογιάννη, αναφερόμενη μια μέρα πριν σε δηλώσεις που έκανε ο Αλέξης Τσίπρας για το θέμα του ΒΟΑΚ στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Κρήτη, αντέτεινε ότι «η χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ ήταν στον αέρα, επί τέσσερα ολόκληρα χρόνια που κυβερνούσατε τη χώρα» και ότι «σε αντίθεση με εσάς, ο πρωθυπουργός της χώρας έχει δεσμευθεί για την υλοποίηση του ΒΟΑΚ πράγμα που σημαίνει ότι εμείς δεν κάνουμε απλώς σχέδια επί χάρτου».

Ο Παύλος Πολάκης με λεπτομερή αναφορά στο θέμα ανέδειξε πόσο αίολες είναι οι σχετικές αναφορές της κας Μπακογιάννη και της κυβέρνησης. Καταρχήν τόνισε ότι «καλό θα ήταν η κα Μπακογιάννη να έκανε την κριτική της για τον ΒΟΑΚ πριν τις εκλογές και όχι τώρα», για να γνωρίζει ο Κρητικός λαός την κυβερνητική πρόταση για ενιαίο έργο και μάλιστα με επιβάρυνση διοδίων. Στη συνέχεια, εξήγησε ότι «εμείς δεν σχεδιάσαμε απλά το έργο, αλλά προχωρήσαμε σε διαγωνιστικές διαδικασίες (και τη Β’ φάση του διαγωνισμού) για τα 2 από τα 3 τμήματα του έργου που είχαμε προδιαγράψει, με συμμετοχή πολύ μεγάλων κατασκευαστικών εταιρικών σχημάτων.

Συνεχίζοντας ο Π. Πολάκης τόνισε ότι ο μοναδικός τρόπος για να υλοποιηθεί το έργο σε ορατό χρονικό ορίζοντα (δλδ να ξεκινήσει ο νέος ΒΟΑΚ μέσα στο 2020, ως αυτοκινητόδρομος ταχείας κυκλοφορίας ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με διπλή λωρίδα ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ και διαχωριστική νησίδα στη μέση) είναι ο σχεδιασμός που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση και το Υπ. Μεταφορών και Υποδομών υπό τον Χ. Σπίρτζη. Δηλαδή η κατάτμηση του έργου ως εξής: από Καστέλι Κισάμου μέχρι Χερσόνησο με Σύμβαση Παραχώρησης, από Χερσόνησο μέχρι Νεάπολη με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και από Νεάπολη μέχρι Άγιο Νικόλαο με δημόσιο έργο. Αυτός ο σχεδιασμός δεν βγήκε τυχαία, αλλά εκπονήθηκε βάσει «των μετρήσεων κυκλοφοριακού φόρτου και τα όρια που θέτει η ΕΕ για τη χρηματοδότηση τέτοιων αυτοκινητοδρόμων ταχείας κυκλοφορίας, είτε με δανεισμό, είτε με Συμβάσεις Παραχώρησης κλπ.» τόνισε ο Π. Πολάκης.

Κλείνοντας την σχετική αναφορά του ο Βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ υπενθύμισε ότι την ίδια τακτική που προκρίνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη για τον ΒΟΑΚ (σταμάτημα της διαδικασίας εξέλιξης του έργου και επαναδιαπραγμάτευση με τους εργολάβους), την έχει εφαρμόσει άλλωστε και σε άλλα μεγάλα έργα όπως ο οδικός άξονας Πάτρας – Πύργου, το Μετρό Θεσσαλονίκης κ.α.  Στον αντίποδα, με τη δική μας πρακτική επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ «μειώσαμε δραστικά τους προϋπολογισμούς και καταφέραμε την αποπεράτωση έργων το 2017 και 2018 που καρκινοβατούσαν τελματωμένα επί 15ετία», αναφερόμενος ο Π. Πολάκης στα παραδείγματα από τις σήραγγες των Τεμπών, τον άξονα Κορίνθου – Πάτρας, την Ιόνια Οδό κ.α.


Πηγή: pancreta.gr