Τι «βλέπουν» οι δημοσκόποι για τις εκλογές της Νέας Δημοκρατίας; - Ειδήσεις Pancreta

Όσοι ισχυρίζονται ότι οι μεγάλες εταιρίες δεν κάνουν δημοσκοπήσεις για τις εκλογές της Ν.Δ. κάνουν λάθος.

Οι περισσότερες μεγάλες εταιρίες κάνουν δημοσκοπήσεις και μάλιστα κυλιόμενες, αλλά καμία δεν αναλαμβάνει το ρίσκο να δημοσιοποιήσει.

Ο λόγος είναι ότι το περιθώριο σφάλματος είναι τεράστιο, κυρίως λόγω του ότι κανείς δεν γνωρίζει το εκλογικό σώμα που θα φτάσει τελικά στην κάλπη.

Αυτό που όμως μπορούν να ανιχνεύσουν, είναι οι τάσεις που διαμορφώνονται στην πορεία προς την κάλπη, και οι οποίες είναι ικανές να διαμορφώσουν και το τελικό αποτέλεσμα.

Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν οι δημοσκόποι, για να έχουν μία αξιοπρεπή ένδειξη, είναι δύο:

Η πρώτη μέθοδος αφορά την ανίχνευση του συνόλου του εκλογικού σώματος. Δηλαδή οι εταιρίες ρωτούν 200 ανθρώπους εκ των οποίων τους απαντούν οι 100. Από αυτούς τους 100 δημοσκοπικό ενδιαφέρον έχουν οι 30 που έχουν ψηφίσει Ν.Δ. στις τελευταίες αναμετρήσεις. Από τους 30 δηλώνουν ότι θα συμμετέχουν στις εκλογές της ΝΔ περίπου οι 15.

Άρα για να διερευνήσουν το εκλογικό σώμα της προσεχούς Κυριακής οι δημοσκόποι θα πρέπει να ανιχνεύσουν τη διάθεση περίπου 7.000 ανθρώπων, από τυχαίο δείγμα.

Όμως μια τέτοια δημοσκόπηση, εκτός από το υψηλό περιθώριο στατιστικού λάθους, έχει τεράστιο – απαγορευτικό- κόστος!

Οπότε κάποιοι επιλέγουν την δεύτερη μέθοδο που είναι φτηνότερη. Αυτήν της στοχευμένης διερεύνησης των μελών και μόνο της Ν.Δ. Από την δεξαμενή των 600.000 εγγεγραμμένων μελών του κόμματος, επιλέγουν ένα δείγμα περίπου 1000 ατόμων και προσπαθούν να ανιχνεύσουν τις συμπεριφορές του. Αυτή η μέθοδος, στο παρελθόν άλλοτε είχε πετύχει και άλλοτε είχε αποτύχει.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως όλες οι (υπαρκτές) εταιρίες συγκλίνουν σε τρία βασικά συμπεράσματα:

-Πρώτον, η συμμετοχή θα κινηθεί πέριξ των 400.000 ψηφοφόρων.

-Δεύτερον, δεν θα υπάρξει νικητής από τον πρώτο γύρο, οπότε θα χρειαστεί και δεύτερος εκλογικός γύρος.

- Τρίτον, οι τάσεις που παρατηρήθηκαν πριν το φιάσκο, δεν έχουν καμία σχέση με τις τάσεις που παρατηρούνται σήμερα.

Σε ό,τι αφορά τα πρόσωπα:

Ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης, μετά τις 22 Νοεμβρίου παρουσιάζει μια διαρκή κάμψη που ερμηνεύεται κυρίως λόγω της παραίτησής του από την προεδρία του Κόμματος. Αυτό δεν σημαίνει όμως, ότι δεν παραμένει ακόμα και σήμερα πρώτος. Προτιμάται κυρίως από τους διαχρονικούς ψηφοφόρους της Ν.Δ., από τις πολύ μεγαλύτερες ηλικίες και από την πλειοψηφία των λεγόμενων κομματικών στελεχών.

Ο Απόστολος Τζιτζικώστας εμφανίστηκε από την ανακοίνωση της υποψηφιότητάς του μέχρι και σήμερα σταθερός σε ποσοστά που κυμαίνονται κοντά στο 20% τα οποία αυξομειώνονται ελαφρώς ανάλογα με τις δημόσιες παρουσίες του. Φαίνεται ότι τον προτιμά κυρίως το λεγόμενο “αντιμνημονιακό” σώμα των ψηφοφόρων της Ν.Δ., προερχόμενο κυρίως από τη “λαική δεξιά” αλλά και ψηφοφόροι που στις δύο τελευταίες αναμετρήσεις επέλεξαν να ψηφίσουν Χ.Α., ΑΝΕΛ, ακόμα και ΣΥΡΙΖΑ. Γι αυτό τον λόγο οι δημοκόποι είναι επιφυλακτικοί με τον κ. Τζιτζικώστα, αφού βρίσκουν εν δυνάμει ψηφοφόρους του που δεν μπορούν εύκολα να ανιχνεύσουν. Ο κ. Τζιτζικώστας αντλεί τη δύναμή του κυρίως από νομούς της Μακεδονίας, ενώ εμφανίζεται πολύ “ασθενής στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Ο Άδωνις Γεωργιάδης, φαίνεται ότι προτιμάται από ένα ιδιαίτερο -συμπαγές- κοινό, που διαπερνά όλες τις ηλικίες, όλες τις κοινωνικές τάξεις σε ολόκληρη την επικράτεια. Αντλεί τη δύναμή του κυρίως από το Λεκανοπέδιο, ενώ δείχνει ότι θα είναι ο αστάθμητος παράγοντας των εκλογών.

Οι δημοσκόποι συμφωνούν ότι ο κ. Γεωργιάδης έκανε ένα εντυπωσιακό φίνις στις εκλογές της 22ας Νοεμβρίου, αλλά μετά το φιάσκο της αναβολής των εκλογών, η δυναμική του περιορίστηκε και τα ποσοστά του αυξομειώνονται ανάλογα με την επικαιρότητα και τον δημόσιο λόγο του. Ο κ. Γεωργιάδης λαμβάνει ψήφο που αντανακλά κυρίως το “πληγωμένο συναίσθημα” των δεξιών ψηφοφόρων, ενώ κάποιοι παραδέχονται ότι δημοσκοπικά δεν μπορεί να ανιχνευτεί “κρυμμένη ψήφος” προς τον κ. Γεωργιάδη.

Αντίθετα με τον κ. Γεωργιάδη, ο κ. Μητσοτάκης αντλεί δυνάμεις κυρίως από τη λεγόμενη ψήφο της “λογικής” και όχι τη συναισθηματική ψήφο. Γι αυτό και η καμπάνια του στοχεύει στο να αναδείξει τα χαρακτηριστικά του εν δυνάμει πρωθυπουργού, γεγονός που του δίνει πλεονέκτημα σε σχέση με τους αντιπάλους του. Σε όλες τις τελευταίες δημοσκοπήσεις ο κ. Μητσοτάκης εμφανίζεται καθαρά δεύτερος, με τη δυναμική πλέον να είναι με το μέρος του. Το κρίσιμο στοίχημα για τον κ. Μητσοτάκη θα είναι τελικά η σύνθεση του εκλογικού σώματος, αφού το κοινό που τον επιλέγει φαίνεται λιγότερο πρόθυμο (σε σχέση με τα κοινά των συνυποψηφίων του) στο να φτάσει στην κάλπη. Ο κ. Μητσοτάκης φαίνεται πάντως να ευνοείται περισσότερο από τους υπόλοιπους από το αρχικό φιάσκο των εκλογών, ενώ οι ψηφοφόροι του σε συντριπτική πλειοψηφία ανήκουν στη λεγόμενη “μεσαία τάξη”.

Με αυτές τις σταθερές, επαναλαμβάνουμε ότι η κρίσιμη παράμετρος είναι η σύνθεση του εκλογικού σώματος που τελικά θα φτάσει στην κάλπη. Η μεγαλύτερη συμμετοχή φαίνεται να ευνοεί τους κ.κ. Μητσοτάκη και Γεωργιάδη, ενώ η μικρότερη τους κ.κ. Τζιτζικώστα και Μεϊμαράκη.

Αυτά βρίσκουν σήμερα οι δημοσκόποι, αλλά ας μην τους δίνουμε και μεγάλη αξία αφού μας έχουν απογοητεύσει ιδιαίτερα σε όλες τις τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις.

Γι αυτό, Κυριακή, κοντή γιορτή!


Πηγή: liberal.gr