ΑΜΑΚ:  «Πάμε και όπου βγει…» - Ειδήσεις Pancreta

«Πάμε και όπου βγει…», όλοι πλέον γνωρίζουμε την εν λόγω φράση που είχε ειπωθεί μερικές στιγμές πριν από το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Δυστυχώς αυτή η φράση και η νοοτροπία που την συνοδεύει είναι χαρακτηριστική του τρόπου διοίκησης της χώρας. Εφαρμόζεται και στο «ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΣΤΑΔΙΟ».

Λέγεται ότι για να γίνει ένα ατύχημα πρέπει να έχουν προηγηθεί μία ή περισσότερες λανθασμένες αποφάσεις αλλά και να τύχει η «κακιά η ώρα». Ως μηχανικοί μπορούμε να αναγνωρίσουμε ότι η αιτία για ένα δυστύχημα δεν είναι «η κακιά η ώρα» αλλά η λήψη των λανθασμένων αποφάσεων που έχει προηγηθεί.

Ας δούμε λίγο το ιστορικό του Παγκρήτιου Σταδίου τα τελευταία χρόνια:

Ιανουάριος 2015

Λόγω μεγάλης κακοκαιρίας ξηλώνεται τμήμα του δυτικού στεγάστρου χωρίς ευτυχώς να υπάρξει κάποιο ατύχημα.

Φεβρουάριος 2015

Λόγω νέας μεγάλης κακοκαιρίας ξηλώνεται επιπλέον τμήμα του δυτικού στεγάστρου χωρίς ευτυχώς να υπάρξει κάποιο ατύχημα. Τις επόμενες μέρες αφαιρείται και το υπόλοιπο τμήμα του στεγάστρου από συνεργείο του Δήμου.

Δεκέμβριος 2016

Η κυβέρνηση ενημερώνει ότι θα χρηματοδοτήσει με 1,5 εκατ. την αποκατάσταση του στεγάστρου.

24 Φεβρουαρίου 2017

Ο υφυπουργός Αθλητισμού κ. Βασιλειάδης συμφώνησε με τον Δ. Ηρακλείου να υπογραφεί σύμβαση υλοποίησης αποκατάστασης του στεγάστρου.

9 Οκτωβρίου 2018

Ο υφυπουργός Οικονομίας κ. Γιαννακίδης ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση  με 1,5 εκατ. ευρώ για τα προβλήματα του στεγάστρου. Έργο που εντάχθηκε στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων με βάση τη σχετική πρόταση της Περιφέρειας Κρήτης ως φορέα υλοποίησης. Η εγκεκριμένη πίστωση για το 2018 είναι 500.000 ευρώ και για το 2019, 1.000.000 ευρώ.

Ιούλιος 2018

Πραγματοποιήθηκε επιθεώρηση του στατικού φορέα των μεταλλικών στεγάστρων (ανατολικό και δυτικό) και των πυλώνων φωτισμού. Εντός της επιθεώρησης αυτής αναφέρονται τα εξής ευρήματα για το ανατολικό στέγαστρο: «…Όσον αφορά τις λαμαρίνες της επικάλυψης, τα ευρήματα αφορούν βλάβες από μηδενικής σημασίας στο νότιο τμήμα μέχρι και υψηλής σημασίας στο βόρειο τμήμα σε τέτοιο βαθμό που είναι  απαραίτητη η άμεση αντικατάσταση τους. Συγκεκριμένα οι λαμαρίνες του τμήματος του φορέα στη βάση Ζ’1-Ζ’2 και σε τμήμα του φατνώματος Ζ’-Ε’ είναι σε τόσο άσχημη κατάσταση που έχουν υποχωρήσει από τη θέση τους. Παρά τη πρόσφατη προσπάθεια για επισκευή τους, κρίνεται απαραίτητη η αντικατάσταση τους . Με βάση το σκαρίφημα του ανατολικού στεγάστρου προκύπτει η ανάγκη για αντικατάσταση λαμαρινών περίπου σε 700 τμ στεγάστρου….»

Ιανουάριος 2019

Πραγματοποιήθηκε η μελέτη για την αποκατάσταση του δυτικού μόνο στεγάστρου του Παγκρήτιου Σταδίου.

Οκτώβριος 2020

Δημοπρατήθηκε το έργο και βγήκε ο ανάδοχος για τη “Συντήρηση χωροδικτυωμάτων στεγάστρων και κατασκευή επικάλυψης”.

11 Ιουνίου 2021

Υπογράφηκε η σύμβαση για τη “Συντήρηση χωροδικτυωμάτων στεγάστρων και κατασκευή επικάλυψης”. Ο προϋπολογισμός της σύμβασης είναι 1.101.754,12 ευρώ, με  χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) 2018 και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τους 6 μήνες. Το έργο ολοκληρώνεται από τον Ανάδοχο.

2 Απριλίου 2022

Υπογραφή 2 προγραμματικών συμβάσεων. Οι συμβάσεις αφορούν  στην χρηματοδότηση των μελετών για την ανέγερση νέου τετραώροφου κτιρίου στις εγκαταστάσεις του Παγκρητίου Σταδίου με προϋπολογισμό 1.002.107,13 € καθώς και στον σχεδιασμό νέων θέσεων ΑμεΑ στο Στάδιο με προϋπολογισμό 88.736 €. Οι μελέτες αυτές δημοσιεύτηκαν προς υποβολή προσφορών εντός του 2024 από το Δήμο Ηρακλείου.

10 Οκτωβρίου 2023

Δημοπρατείται το έργο της ενεργειακής αναβάθμισης του Παγκρήτιου Σταδίου προϋπολογισμού 3.206.202,00€. Το έργο αφορά την αντικατάσταση κουφωμάτων, την τοποθέτηση ηλιακών συλλεκτών, την τοποθέτηση νέου καυστήρα βιομάζας, την αντικατάσταση των λαμπτήρων φθορισμού και προβολέων πυρακτώσεως με προβολείς LED, την αναβάθμιση του κεντρικού συστήματος ελέγχου  και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού σταθμού στο δυτικό στέγαστρο ισχύος 300kWp.

29 Ιανουαρίου 2024

Λόγω έντονων καιρικών φαινομένων αποκολλήθηκε ένα τμήμα της οροφής του σταδίου χωρίς ευτυχώς να υπάρξει κάποιο ατύχημα.  Το τμήμα που αποκολλήθηκε βρισκόταν στη βάση Ζ’1-Ζ’2.

Όπως γίνεται πλέον αντιληπτό από το ιστορικό, στο Παγκρήτιο Στάδιο είχαμε έως τώρα 3 περιστατικά όπου αποκολλήθηκε τμήμα των στεγάστρων χωρίς ευτυχώς να υπάρξει ατύχημα. Σε ότι αφορά το τμήμα του ανατολικού στεγάστρου που αποκολλήθηκε πριν από μερικές μέρες, είχε επισημανθεί ότι ήταν επικίνδυνο και έπρεπε να είχε αντικατασταθεί εδώ και 5,5 χρόνια, αλλά η διοίκηση του σταδίου αντί να προκηρύξει την αντικατάσταση του ανατολικού στεγάστρου, προτίμησε να προκηρύξει έργα εξοικονόμησης ενέργειας και εξωραϊσμού – εκσυγχρονισμού του σταδίου παίζοντας κορώνα-γράμματα με την ασφάλεια των χρηστών και επισκεπτών του Παγκρήτιου Σταδίου.

Σε δελτίο τύπου μας το Σεπτέμβριο του 2021 αναρωτιόμαστε «Θα ενισχύσουμε στατικά ότι αναβαθμίζουμε ενεργειακά;». Το ερώτημα παραμένει αλλά θα πρέπει να γίνει απαίτηση για την ασφάλεια της κοινωνίας.  


Πηγή: pancreta.gr