Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου για το θέμα της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης - Ειδήσεις Pancreta

Ανακοίνωση εξέδωσε η ΕΛΜΕ Ηρακλείου, σχετικά με το θέμα της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, ως μέτρο αποφυγής της εξάπλωσης του κορωνοϊού.

Αναλυτικά, στην ανακοίνωση αναφέρεται:

Μετά και την εντεινόμενη επικοινωνιακή καμπάνια του Υπουργείου Παιδείας σε όλα τα ΜΜΕ πάνω στο θέμα της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά και τις οδηγίες που στέλνει στα σχολεία για έναρξή της από 23/3, θα θέλαμε να τονίσουμε στα σχολεία και τους συλλόγους διδασκόντων του νομού μας τα παρακάτω δεδομένα:

  1. Η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και τα εργαλεία της ΔΕΝ έχουν σχεδιαστεί και ΔΕΝ έχουν υλοποιηθεί για να αντικαταστήσουν την ένταση και το φόρτο πληροφορίας που διαχειρίζεται ένας εκπαιδευτικός στη δια ζώσης διδασκαλία των μαθητών στο σχολείο.
  2. Τα εργαλεία που υπάρχουν στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο έχουν σχεδιαστεί και υλοποιηθεί για να επικουρήσουν (και μόνο) τους εκπαιδευτικούς στο έργο της δια ζώσης εκπαίδευσης. Δεν θα μπορέσουν καν να ανταπεξέλθουν σε μια αυξημένηεπισκεψιμότητα. Όλοι διαθέτουμε την εμπειρία του απελπιστικά αργού myschool, την περίοδο καταχώρησης των βαθμών.
  3. Δεν διαθέτουν όλοι οι μαθητές και καθηγητές μας την υλικοτεχνική υποδομή αλλά και τις γνώσεις για να ανταπεξέλθουν. Ο χρήση τέτοιων εργαλείων (πάντα όμως με την επίγνωση ότι έχουν επικουρικό ρόλο) έπρεπε να έχει προετοιμαστεί και οι συμμετέχοντες (μαθητές και καθηγητές) να έχουν εκπαιδευτεί δια ζώσης στα εργαστήρια των σχολείων. Θα έπρεπε επίσης το υπουργείο να τους έχειπρομηθεύσει τον κατάλληλο εξοπλισμό για το σπίτι.
  4. Είναι τουλάχιστον αστείο να ισχυρίζεται το υπουργείο ότι εν μια νυκτί μαθητές και καθηγητές εκπαιδεύτηκαν σε ένα θέμα που άλλοι κάνουν μεταπτυχιακό 1-2 χρόνια για να το κατακτήσουν.
  5. Η χώρα δε διαθέτει το δίκτυο ψηφιακών υποδομών που θα μπορούσε να
    υποστηρίξει τη διασύνδεση όλων των μαθητών και καθηγητών ταυτόχρονα. Κοινώς το ίντερνετ κινδυνεύει να καταρρεύσει μόνο από το “μένουμε σπίτι” και την αυξημένη χρήση που κάνουν οι συμπολίτες μας, πόσο μάλλον να αρχίσουν να κάνουν μάθημα με video όλοι οι μαθητές μας.

Για όλα τα παραπάνω, κάθε ισχυρισμός του οιουδήποτε περί ομαλής λειτουργίας των
σχολείων μέσω της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, είναι ανυπόστατος, όπως και η οδηγία για ξεκίνημα της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης από την Τρίτη 24/3 είναι ανεφάρμοστη!

Σ’ αυτή τη δύσκολη στιγμή και ενώ το ζητούμενο είναι η ασφάλεια σωματική, ψυχική, οικονομική των μαθητών μας και των οικογενειών τους, η επικοινωνιακή διαχείριση που επιλέγει το Υπουργείο πάνω στο θέμα της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, όχι μόνο δε βοηθά την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά αυξάνει το στρες και το άγχος γονιών μαθητών και εκπαιδευτικών.

Προτρέπουμε τους συναδέλφους συντονισμένα με το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου τους, και ανάλογα με τις δυνατότητες – ιδιαιτερότητες του σχολείου, να χρησιμοποιήσουν στο μέτρο του δυνατού όσα μέσα-εργαλεία διαθέτει το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο (ιστοσελίδα, blog, ηλεκτρονική τάξη, email, sms, εργαλεία ελεύθερα – ανοικτού κώδικα, κλπ) για να διατηρήσουν την επαφή του σχολείου με τους μαθητές και τις οικογένειές τους και να λειτουργήσουν υποστηρικτικά σε επίπεδο ηθικό, ψυχολογικό παιδαγωγικό. Σε καμία περίπτωση να μην καλλιεργούν αυταπάτες στους γονείς και τους μαθητές ότι το σχολείο συνεχίζεται κανονικά.

Το επίδικο σε αυτήν την συγκυρία δεν είναι και δεν μπορεί να είναι μονάχα η ύλη και οι επαναλήψεις. Συζητάμε, ενημερώνουμε, προτείνουμε στους μαθητές μας τρόπους
δημιουργικής απασχόλησης γι’ αυτούς και την οικογένειά τους. Βιβλίο, ταινία, πείραμα,γυμναστική, μια άσκηση κλπ. Μένουμε δίπλα τους και τους στηρίζουμε.

Καλούμε το υπουργείο αντί να αναλώνεται στην επικοινωνιακή διαχείριση μιας τόσο
σοβαρής κατάστασης, να καθησυχάσει τους μαθητές και τους γονείς τους, να
ανακοινώσει άμεσα τη μείωση της ύλης για τους μαθητές της Γ’, να επεξεργαστεί σχέδιο (εφόσον τα δεδομένα για την πανδημία το επιτρέπουν) για την καταλληλότερη για τους μαθητές ημερομηνία διεξαγωγής των Πανελληνίων εξετάσεων, και τον τρόπο προαγωγής των μαθητών των υπόλοιπων τάξεων με βάση τη μέχρι τώρα διδαχθείσα ύλη.
Σε δεύτερο χρόνο να προχωρήσει στην πλήρη υλικοτεχνική αναβάθμιση όλων των
σχολείων με εργαστήρια, γρήγορα ψηφιακά δίκτυα, και την αναβάθμιση των
αντίστοιχων υπηρεσιών (κατά τόπους ΚΕΠΛΗΝΕΤ, υπηρεσίες Σχολικού δικτύου που έχουν ήδη καταρρεύσει). Να μεριμνήσει για την προμήθεια του απαραίτητου οικιακού
τεχνολογικού εξοπλισμού σε όλη τη Εκπαιδευτική κοινότητα μαθητές – καθηγητές.

Πηγή


Πηγή: pancreta.gr