Τραγωδία στα Τέμπη: Ξετυλίγεται το κουβάρι των ευθυνών – Τα πρόσωπα που μπαίνουν στο «μικροσκόπιο» - Ειδήσεις Pancreta

Το κουβάρι των ευθυνών για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη προσπαθούν να ξεδιαλύνουν οι πραγματογνώμονες και οι δικαστικές Αρχές, με φόντο τις νέες αποκαλύψεις για τα πρόσωπα που μπαίνουν από εδώ και πέρα στο μικροσκόπιο.

Το πρώτο πρόσωπο είναι ο έμπειρος σταθμάρχης, ο οποίος βάσει της απολογίας του 59χρονου κατηγορουμένου έφυγε από το σταθμαρχείο της Λάρισας στις 22.20.

Το δεύτερο είναι ο εφεδρικός σταθμάρχης που φέρεται να έφυγε από το σταθμαρχείο στις 22.10, ενώ το τρίτο είναι ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που ήταν υπεύθυνος για την έκδοση των βαρδιών.

Θέμα χρόνου είναι να κληθούν και οι τρεις να δώσουν εξηγήσεις, καθώς ήδη έχει ασκηθεί ποινική δίωξη σε βάρος τους για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και των σωματικών βλαβών κατά συρροή.

Εν τω μεταξύ, με
ομόφωνη απόφαση της ολομέλειας Εφετών ορίστηκαν δύο Εφέτες Ανακριτές για να αναλάβουν στο εξής τις ανακρίσεις για την πολύνεκρη τραγωδία που έχει συγκλονίσει τους πάντες. Πρόκειται για τον Σωτήρη Μπακαΐνη και την αναπληρώτρια Σοφία Λυμπεριάδου.

Μία άλλη σοβαρή πτυχή της υπόθεσης αφορά στο κομμάτι της κατάθεσης του προφυλακιμένου σταθμάρχη, ο οποίος υποστήριξε ότι πάνω στο έγγραφο παράδοσης-παραλαβής που υπογράφεται κατά την αλλαγή της βάρδιας των σταθμαρχών,
έγινε εκ των υστέρων διόρθωση στις ώρες με μπλάνκο.

«Η ώρα παράδοσης-παραλαβής διορθώθηκε με μπλάνκο στο βιβλίο που τηρείται στο γραφείο του σταθμάρχη. Δεν θυμάμαι ποια ήταν η πραγματική ώρα που υπογράψαμε ότι παρέλαβα. Διαπίστωσα, μετά το συμβάν, ότι ήταν διορθωμένη η ώρα. Η πραγματική ώρα αναχώρησης του απογευματινού ήταν περίπου στις 22.20 και του ενισχυτικού σταθμάρχη στις 22.10» φέρεται να υποστήριξε σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο ο σταθμάρχης.

Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που έφτιαξε τις βάρδιες φέρεται να έχει υποστηρίξει ότι είχε ζητήσει να υπάρχουν τρεις σταθμάρχες μέχρι τις 23.00.

«Από κανέναν δεν εφαρμόστηκε γενικός κανονισμός κυκλοφορίας. Πρώτον, ο σταθμάρχης δεν ξέρει να χειριστεί το σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης του σταθμού της Λάρισας το οποίο ισχύει για περίπου 5 χλμ. μπρος και 5 χλμ. πίσω και να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου. Δεν ήξερε να το κάνει και πήγε χειροκίνητα, όμως κάνει ένα λάθος», δήλωσε ο πρώην διευθυντής ασφάλειας και κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ Χρήστος Ρετσινάς.

Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ δύο ημέρες μετά το δυστύχημα πήρε αναρρωτική άδεια 30 ημερών, όπως αποκαλύπτει το σχετικό έγγραφο για το οποίο το υπουργείο Υγείας διέταξε Ένορκη Διοικητική Εξέταση.

Όπως αναφέρει η ρεπόρτερ της ΕΡΤ Χαρά Γιαννοπούλου θα ανοίξει και νέος κύκλος υπόπτων. Τις επόμενες μέρες αναμένονται νέες ποινικές διώξεις κατά προσώπων που με λάθη από πράξεις ή παραλείψεις οδήγησαν στο δυστύχημα.

Την Τρίτη θα κατατεθεί μηνυτήρια αναφορά κατά προσώπων που συμβάλλουν στη διαρροή ανακριτικού και προανακριτικού υλικού.

Στην Αθήνα έφτασε
κλιμάκιο Γερμανών πραγματογνωμόνων που θα συνδράμουν στη διαλεύκανση των αιτιών της τραγωδίας.

Ρεπορτάζ: Αλέξανδρος Καλαφάτης, Ελπίδα Κουτσογιάννη, Χαρά Γιαννοπούλου

Στο μικροσκόπιο οι συμβάσεις του ΟΣΕ

Έρευνα σε βάθος 15ετίας για όλα τα πρόσωπα που ήταν σε θέση ευθύνης στον ΟΣΕ και τις θυγατρικές του ΕΡΓΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς και την HELLENIC TRAIN τις περιόδους που υπογράφηκαν οι επίμαχες συμβάσεις για τους σιδηροδρόμους, ξεκινά ο επικεφαλής της Αρχής για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος, Χαράλαμπος Βουρλιώτης. 

Στο επίκεντρο της έρευνας είναι όλες οι συμβάσεις που συνήφθησαν ενώ δεν εξαιρούνται ούτε οι εργολάβοι που ανέλαβαν την εκτέλεση των έργων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, θα ελεγχθούν  όλοι  οι τραπεζικοί λογαριασμοί που διαθέτουν τα υψηλόβαθμα στελέχη αλλά και τα περιουσιακά τους  στοιχεία προκειμένου να διακριβωθεί εάν αποκτήθηκαν νόμιμα και εάν αποτελούν προϊόντα δωροδοκίας.


Πηγή: ertnews.gr