Έρευνα αγοράς, πεταμένα λεφτά - Ειδήσεις Pancreta

Δημοσιεύτηκε

Η απεργία των συμβασιούχων της καθαριότητας έγινε πάλι αφορμή να βρούμε επίκαιρο θέμα στα κοινωνικά δίκτυα, ηλεκτρονικά, τηλεφωνικά, καφενείου, κατωφλίου.

Δεν είδα κατάρες για τον Σόιμπλε, «ευχές» για τον Θεοδωράκη, ξεχάστηκαν τα γενέθλια κατοικιδίων, η γκρίνια για τα κουνούπια. Αμυδρά εμφανίστηκαν καλημέρες και καληνύχτες, λίγο ο καύσωνας, άντε κι ένα κομμάτι από καλές τέχνες. Όλες οι υπόλοιπες αναρτήσεις αφορούσαν στα σκουπίδια.

Όλα καλά, λοιπόν, με τα σόσιαλ μίντια, τη δουλειά τους την έκαναν. Ωστόσο, δεν είδα πουθενά μια μικρή αναφορά σε συμπεράσματα που προκύπτουν από την ανάλυση της εικόνας που παρουσίασαν οι δρόμοι και ιδιαίτερα τα σημεία συγκέντρωσης σκουπιδιών. Ιδού πεδίο δόξης λαμπρό για τις εταιρείες παραγωγής προϊόντων κατανάλωσης, παροχής υπηρεσιών αλλά και το κράτος.

Ενώ πολύ χρήμα δαπανάται τόσο για έρευνες αγοράς όσο και για να λειτουργήσει ο κρατικός ελεγκτικός μηχανισμός για τη φοροδοτική ικανότητα των πολιτών του, αρκεί μόνο μια ματιά στον σωρό των απορριμάτων μας για να βγουν χρήσιμα, δωρεάν συμπεράσματα. Μέσα από αυτά θα ανιχνευτούν οι πραγματικές μας ανάγκες, οι οικονομικές μας δυνατότητες αλλά και η κοινωνική μας συμπεριφορά. Μια επαγγελματικών προδιαγραφών έρευνα στα σκουπίδια μας και στον τρόπο διαχείρισής τους εξυπηρετεί την επιχειρηματική στρατηγική εταιρειών παραγωγής προϊόντων κατανάλωσης, παροχής υπηρεσιών, την οικονομική στρατηγική του κράτους για την αύξηση των εσόδων του και τις υπηρεσίες υγείας για τη φαρμακευτική αγωγή η οποία θα μας χορηγηθεί από διάφορες ιατρικές ειδικότητες.

  • Υπάρχουν κάποιες συντηρητικές -θα μπορούσε να είναι και άντρες αλλά ο άντρας ο σκληρός, ο συντηρητικός δεν πάει να ψωνίσει, το αφήνει για την κυρά κι αρχόντισσά του- που ακόμη αγοράζουν μαύρες σακούλες σκουπιδιών. Το ποσοστό κυμαίνεται μεταξύ 3% και 7%, ανάλογα με τη γειτονιά, σαφώς μικρότερο από το αναμενόμενο, λαμβάνοντας υπόψη ότι πολύ μεγαλύτερο ποσοστό συμπολιτών μας επιδεικνύει προσκόλληση σε διαφόρων ειδών παραδόσεις, μύθους και θρύλους.
  • Γνωστή κρητική αλυσίδα σούπερ-μάρκετ παλεύει γενναία για μια θέση στον ήλιο -κυριολεκτικά- με γερμανική αλυσίδα. Στις μικρού μεγέθους σακούλες που στοιβάζονται απρόσεκτα έξω από τους κάδους υπερέχει σε ποσοστό 6% η γερμανική φίρμα ενώ κάνει δειλά την εμφάνισή της συνεταιριστική αλυσίδα, δείχνοντας τα δόντια στους δυο μεγάλους. Στις μεσαίου μεγέθους, όμως, έχουμε συντριπτική νίκη της σακούλας πολυκαταστήματος παιχνιδιών, χωρίς αντίπαλο, μάλιστα.
  • Το απορρυπαντικό που συνιστούν αρκετοί κατασκευαστές πλυντηρίων διατηρεί τα σκήπτρα. Το μαρτυρούν τα μπουκάλια της υγρής μορφής του καθώς και οι χαρτόκουτες της οικονομικής συσκευασίας σε σκόνη. Απουσιάζουν δε παντελώς οι συσκευασίες προϊόντων κατά των αλάτων, πράγμα που σημαίνει ότι τα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών θα πρέπει να στοκάρουν πλυντήρια ρούχων.
  • Το μωβ και το λαχανί θα φορεθούν πολύ το επόμενο διάστημα, αν κρίνουμε από τα χρώματα προτίμησης σε σακούλες σκουπιδιών. Ο έξυπνος επιχειρηματίας, λοιπόν, επιβάλλεται να παράξει προϊόντα στα χρώματα αυτά ή να συσκευάσει σε μωβ ή λαχανί -ή και σε συνδυασμό των δυο-  για τις μοδάτες πελάτισσες.
  • Η ανακύκλωση βρίσκεται μόνον στα χαρτιά: οι μπλε κάδοι γέμισαν οικιακά απορρίμματα, οι δρόμοι μπουκάλια, χαρτόκουτες, πλαστικές συσκευασίες, ηλεκτρονικά είδη.
  • Πολλοί συνάνθρωποί μας διαθέτουν στο σπίτι τους ψύκτες νερού. Το μαρτυρούν οι 20λιτρες συσκευασίες που πετάχτηκαν στον δρόμο, αφού οι εταιρείες τις αντικατέστησαν εσχάτως υπακούοντας σε σύσταση του ΕΦΕΤ.
  • Το ντελίβερυ ανθεί. Κουτιά πίτσας, αλουμινένια, χάρτινα ή πλαστικά πιάτα συσκευασίας έτοιμου φαγητού μέσα σε σακούλες με τη φίρμα των εστιατορίων, πιάνουν θέση στην κορυφή του σωρού, με τον λογαριασμό καρφιτσωμένο ακόμη πάνω τους, αφού η απόδειξη δεν μπαίνει στη φορολογική δήλωση για πολλούς λόγους. Κυρίως, όμως, άντε να αποδείξεις πού βρήκες λεφτά να παραγγείλεις φαγητό. Είναι το πιο «καραμπινάτο» παράδειγμα για τη συλλογή στοιχείων από το υπουργείο οικονομικών, αφού πάνω στην απόδειξη είναι γραμμένη και η διεύθυνση του παραλήπτη (έχω ακούσει να λένε, δεν ξέρω).
  • Ο Έλληνας, παρά τα μέτρα, την ανεργία, τα κάπιταλ κοντρόλς, τους μισθούς πείνας, εκτός του ότι τρώει καλά, έχει τη δυνατότητα να αλλάξει έπιπλα και λοιπά είδη οικιακού εξοπλισμού. Επείγεται, μάλιστα, τόσο πολύ που δεν περιμένει καν τη λήξη της απεργίας για να κατεβάσει στον δρόμο τα παλιά πριν παραλάβει τα καινούργια.
  • Οι φήμες ότι πολλοί συμπολίτες μας κυκλοφόρησαν στις παραλίες με καινούργιες σαγιονάρες ενισχύονται από την παρουσία κουτιών στους δρόμους, πράγμα που αποδεικνύει την ευμάρεια, όσο καλά και αν θέλουν να την αποκρύψουν οι επιτήδειοι για να μην αποτελέσει τεκμήριο.
  • Υπάρχουν γειτονιές στις οποίες κυκλοφόρησαν τσάντες γνωστού κρεοπωλείου και άδεια κιβώτια από κάρβουνα. Αν βρεθούν και κουτάκια μπύρας λέγεται ότι θα γίνει έρευνα σε όλα τα σπίτια της περιοχής για να βρεθεί ο ένοχος της κραιπάλης και να του επιβληθούν κυρώσεις.

Θα πρότεινα, λοιπόν, στους ειδικούς, πριν ξεκινήσει η συλλογή των απορριμμάτων, να κάνουν εκείνοι συλλογή δεδομένων από αυτά και να αποκωδικοποιήσουν το ποιοι είμαστε και τι ανάγκες έχουμε ή μπορούμε να αποκτήσουμε. Οι τεχνικές παρατήρησης θα οδηγήσουν στην εξαγωγή βέβαιων -και δωρεάν, επαναλαμβάνω- συμπερασμάτων που μόνο να ωφελήσουν είναι δυνατόν.

Οι δε οικονομικές υπηρεσίες να σταματήσουν τους ελέγχους στις επιχειρήσεις και τα κλιμάκιά τους να κάνουν «ντου» στους κάδους.

Γεωργία Καρβουνάκη






Αναρτήθηκε από:

Γεωργία Καρβουνάκη