Είναι εκείνη η έξοχη μινωική τοιχογραφία του Ανακτόρου της Κνωσού που διασαλπίζει ανά τους αιώνες την ελευθερία και την ισότητα των ανθρώπων, ανεξαρτήτως χρώματος, φυλής, θρησκεύματος και κάθε είδους διαχωριστικών ορίων.

Είναι εκείνη η έξοχη μινωική τοιχογραφία εδώ και τρεισήμισι χιλιάδες χρόνια τουλάχιστον που έχει εξαγγείλει την οικουμενική διάσταση της πολιτικής συμμετοχής όλων των ξένων ως πολιτών στα κοινά.

Είναι εκείνη η έξοχη μινωική τοιχογραφία που δείχνει έναν Μινωίτη αθλητή ή πολεμιστή να τρέχει κρατώντας δύο κοντάρια και να τον ακολουθούν μαύροι αθλητές ή πολεμιστές.

Ο μεγάλος καλλιτέχνης της Κνωσού που δημιούργησε τη συγκεκριμένη παράσταση στο κορυφαίο μινωικό Ανάκτορο, εκτός από την υψηλή ομορφιά της τέχνης του, αποτύπωνε μια κοινωνική πραγματικότητα βιωμένη στη Μινωική Κρήτη.

Πως οι ξένοι κάθε λογής, όπως οι μαύροι στη συγκεκριμένη τοιχογραφία, μετέχουν σε όλα τα δρώμενα του μεγάλου μινωικού πολιτισμού.

Ο καλλιτέχνης της Κνωσού ήθελε συνειδητά να στείλει ένα διαχρονικό μήνυμα ισότητας και κοινωνικής συμμετοχής ξένων και Μινωιτών, έχοντας πλήρη επίγνωση πως το μήνυμά του αποτυπώνεται σε ένα παγκόσμιο μνημείο πολιτισμού.

Το γεγονός πως η καλλιτεχνική παράσταση αποτυπώθηκε μέσα στο Ανάκτορο της Κνωσού σημαίνει πως όχι μόνο ήταν πλήρως αποδεκτό από την πολιτική και θρησκευτική ηγεσία των Μινωιτών αλλά επιπρόσθετα αποτελούσε πολιτική λειτουργία, υψηλή κοινωνική αξία ζωής, γι’ αυτό η χαρά και η ψυχική ευφορία είναι διάχυτη στο πρόσωπο του μαύρου αλλά και του Μινωίτη μαζί με τη σκληρή αγωνιστική προσπάθεια του αθλήματος.

Αυτή η μεγάλη κληρονομιά πολιτικού και κοινωνικού ανθρωπισμού του μινωικού πολιτισμού κληροδοτήθηκε σε όλον τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, δημιουργώντας έναν οικουμενικό κύκλο αξιών.

Οι ρατσιστές, οι ακροδεξιοί κ.λπ. είναι ενάντια και έξω από τις οικουμενικές αξίες του ελληνικού πολιτισμού. Η μινωική τοιχογραφία της Κνωσού διασαλπίζει μια παγκόσμια αγκαλιά.

Παναγιώτης Γεωργουδής

πηγή


Πηγή: pancreta