Έλληνες δημιουργούν το ρομπότ που θα «αντικαταστήσει» τον άνθρωπο - Ειδήσεις Pancreta

Αυτός είναι ο «Walk-Man», ένα ανδροειδές, για το οποίο οι δημιουργοί του, φιλοδοξούν να αντικαταστήσει τον άνθρωπο ως διασώστης σε περιπτώσεις καταστροφών. Το πρότζεκτ αναπτύσσεται στο «Ιταλικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας» της Τζένοα από δύο Έλληνες.

Αυτή την περίοδο ο «Walk-Man» μαθαίνει πως να κινείται και να περπατά. Όπως αναφέρει το Euronews, αυτή τη στιγμή χρειάζεται ακόμη οδηγίες από τους ανθρώπους, αλλά στο κοντινό μέλλον θα είναι σε θέση να εκτιμά μόνο του τους κινδύνους, τις περιβαλλοντικές συνθήκες και στην συνέχεια να αυτενεργεί ώστε να πετύχει τον στόχο του.

Η ομάδα του Walk-Man αυτήν την εποχή δουλεύει στο λογισμικό του ρομπότ για να βελτιώσει την ικανότητα να υποστηρίξει τον εαυτό του καθώς περπατά πάνω σε δύσκολες επιφάνειες.

Ο Νίκος Τσαγκαράκης, επικεφαλής του πρότζεκτ και ανώτερος ερευνητής στο Ιταλικό Ινστιτούτο  Τεχνολογίας, σημειώνει μιλώντας στο euronews πως «το ρομπότ, όπως μπορείτε να δείτε, είναι κάτι το ανθρωπόμορφο. Συνεπώς έχουμε έναν αριθμό αρθρώσεων αλλά και συναισθημάτων, κάτι που είναι πραγματικά ισοδύναμο με ένα ανθρώπινο σώμα. Μπορείτε να δείτε το χέρι, με πέντε δάχτυλα, υπάρχει ο αντίχειρας… Και έχει σχεδιαστεί με σκοπό να κάνει εκτελεί πολύ δυναμικές εργασίες».

«Όλα τα αντικείμενα που χρησιμοποιούμε στη ζωή μας έχουν για την ακρίβεια σχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψη το σχήμα του ανθρώπινου σώματος. Ένα ρομπότ με το ίδιο σχήμα θα μπορεί να εκτελεί παρόμοια καθήκοντα με τρόπο καλύτερο σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο σχηματισμό», συμπληρώνει.

Ο Walk-Man, αναπτύχθηκε εντός ενός ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος. Είναι εξοπλισμένος με ένα στερεοφωνικό οπτικοακουστικό σύστημα και ένα περιστρεφόμενο τρισδιάστατο σκάνερ με λέιζερ.

Οι ερευνητές σχεδιάζουν να έχουν έναν άνθρωπο να λαμβάνει εξ αποστάσεως τον έλεγχό του όταν απαιτείται η επίλυση πιο περίπλοκων προβλημάτων. Παρόλα αυτά το ρομπότ έχει ήδη πετύχει σε μια δοκιμή οδήγησης αυτοκινήτου και μπορεί να εκτελεί κινήσεις όπως ο άνθρωπος.

Τεχνικά, η απόλυτη πρόκληση για τους ερευνητές ήταν το πώς να ελέγχουν την μετακίνηση, την ισορροπία και γενικά τον χειρισμό αυτού του ύψους 1,80μ. ρομπότ. Ο Γιάννης Σακογλου, που επίσης συμμετέχει στο πρότζεκτ του Ιταλικού Ινστιτούτου Τεχνολογίας, εξηγεί: «Έχει αισθητήρες θέσης μέσα στις αρθρώσεις ώστε να μας λέει ποια είναι η θέση της κάθε άρθρωσης. Επίσης πρέπει να έχει αισθητήρες ροπής δύναμης για να μας λέει ποια είναι η πίεση που λαμβάνει από το περιβάλλον. Από πλευράς ισχύος, αυτό το ρομπότ μοιάζει πολύ με ένα μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητο. Κάθε άρθρωση του ρομπότ, ας πούμε η άρθρωση του γόνατος ή η άρθρωση του ισχίου, που πρέπει να κάνει μεγάλη προσπάθεια, ισοδυναμεί με την ισχύ του κινητήρα ενός σκούτερ 50 κυβικών εκατοστών».

Σε περιβάλλοντα που είναι κατάλληλα για τους ανθρώπους, τα ρομπότ που μοιάζουν και συμπεριφέρονται όπως οι άνθρωποι μπορεί να έχουν πλεονεκτήματα συγκριτικά, για παράδειγμα, με τα τροχοφόρα μοντέλα.

Για τον λόγο αυτόν, ερευνητές από το Ιταλικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας εμπνέονται κατά βάση απευθείας από την φύση. Εξηγεί ο Τζον Μαλζαν, συνάδελφος των δύο Ελλήνων: «Πολλές αρχές που υπάρχουν στη βιολογία μας έχουν δώσει έμπνευση για το πώς θα μπορούσε να σχεδιαστεί ένα ρομπότ. Ένα ζήτημα είναι η εξοικονόμηση ενέργειας. (…) Προσπαθούμε να ενσωματώσουμε στον σχεδιασμό μας αυτές τις εμπνεύσεις, για να δημιουργήσουμε ρομπότ που είναι ενεργειακά αποδοτικά και μπορούν να λειτουργήσουν καλά περισσότερο από ότι μπορεί να κάνει ένα ρομπότ αυτή τη στιγμή».

Το επόμενο βήμα για τον Walk-Man θα είναι η κύρια δοκιμή. Αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο τέλος του 2017, υπό το βλέμμα των αρχών της Ιταλικής Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας. Το ρομπότ θα σταλεί σε ένα κτήριο που φλέγεται με αποστολή να βρει και να διασώσει έναν άνθρωπο…

πηγή


Πηγή: pancreta