Ο προσδιορισμός των στόχων της ειδικής εκπαίδευσης των μαθητών με αυτισμό χρειάζεται να διέπεται από τις ακόλουθες βασικές αντιλήψεις για τον αυτισμό:
1. Τα άτομα με αυτισμό έχουν έναν ιδιαίτερο τρόπο αντίληψης και κατανόησης των ανθρώπων και του περιβάλλοντος.
2. Ο τρόπος σκέψης των ατόμων με αυτισμό δεν είναι κατώτερος αλλά διαφορετικός.
3. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού δεν είναι να αλλάξει το ίδιο το άτομο και τον τρόπο σκέψης του αλλά να το βοηθήσει να κατανοήσει και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των άλλων, με σεβασμό στις διαφορές, τις ιδιαίτερες προτιμήσεις και ικανότητες του.
Σε αυτό το σημείο είναι βοηθητική η μεταφορά της «γέφυρας» που χωρίζει και ενώνει το άτομο με αυτισμό και τους άλλους. Το έργο του εκπαιδευτικού είναι να δώσει στο παιδί με αυτισμό τα απαραίτητα εφόδια ώστε να θέλει και να μπορεί να «διασχίσει» τη γέφυρα μόνο του για να βρεθεί στην άλλη άκρη της. Αυτό προϋποθέτει ότι οι άλλοι που βρίσκονται απέναντι του κατανοούν τις διαφορές του και τις αποδέχονται με υπομονή και σεβασμό.
Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου
-
Διάχυτες Αναπτυξικές Διαταραχές - Το φάσμα του Αυτισμού
-
Τι είναι ο Αυτισμός;
-
Κλινική εικόνα του Αυτισμού
-
Η Εκπαίδευση των παιδιών στο Φάσμα του Αυτισμού:
- Εκπαιδευτικές Πρακτικές και Εργαλεία
- Καλές Πρακτικές για την Παράλληλη Στήριξη
- Επικοινωνία Σχολείου-Οικογένειας-Θεραπευτών
Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ