Θετικές εξελίξεις δρομολόγησαν οι ερωτήσεις του Γραμματέα Κ.Ο. και Βουλευτή Ηρακλείου του Κινήματος Αλλαγής, κ. Βασίλη Κεγκέρογλου για τις οδικές συνδέσεις με το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο, την χρηματοδότηση, τις δίκαιες αποζημιώσεις και το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο του Δήμου Μινώα Πεδιάδας.

Συγκεκριμένα, σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, ο κ. Κεγκέρογλου με τις δυο ερωτήσεις προς τα Υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος ζήτησε:

1)Τη χρηματοδότηση και την έναρξη της διαδικασίας υλοποίησης του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου του Δήμου Μινώα Πεδιάδας που θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση για την ορθολογική ανάπτυξη της περιοχής.

2)Τη δημιουργία των απαραίτητων κόμβων με την προσθήκη κόμβου πρόσβασης από τον επαρχιακό δρόμο Αρκαλοχώρι, Καστέλι στο δρόμο του αεροδρομίου και την βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του οδικού Τμήματος Αεροδρόμιο σύνδεση με ΝΟΑΚ

3)Ενημέρωση για τις διαδικασίες χρηματοδότησης και υλοποίησης του έργου.

4)Την επανεξέταση του θέματος των απαλλοτριώσεων για να βρεθεί λύση δίκαιων αποζημιώσεων

Στα ερωτήματα αυτά τοποθετήθηκαν σήμερα στη Βουλή, οι αρμόδιοι υπουργοί και συγκεκριμένα:

Α) ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος αφού συμφώνησε για τη σπουδαιότητα του έργου επεσήμανε κι αυτός την μεγάλη καθυστέρηση τα προηγούμενα χρόνια και δεσμεύτηκε ότι:

α) Το Υπουργείο Περιβάλλοντος μέσω του Πράσινου Ταμείου θα χρηματοδοτήσει το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο του Δήμου Μινώα Πεδιάδας το οποίο αναμένεται να κοστίσει 500.000 ευρώ και θα γίνει σε δύο (2) στάδια.

- Το πρώτο (1ο) στάδιο που αφορά την προέγκριση θα ανατεθεί σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούλιο 2020 και περιλαμβάνει τις χρήσεις γης και τους όρους δόμησης.

- Το δεύτερο (2ο) στάδιο θα προκηρυχθεί, παράλληλα, τον Φεβρουάριο του 2020 και η διαγωνιστική διαδικασία αναμένεται να κρατήσει 6-8 μήνες προκειμένου ο ανάδοχος μελετητής που θα αναδειχθεί να ολοκληρώσει την μελέτη σε ένα (1) χρόνο.

Το δεύτερο στάδιο περιλαμβάνει τέσσερις (4) μελέτες και εγκρίσεις:

-Την Πολεοδομική

-Την Γεωλογική

-Την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων

-Την οριοθέτηση υδατορυγμάτων, αν υπάρχουν στη συγκεκριμένη περιοχή.

Β) Ο Υπουργός Υποδομών, ανακοίνωσε ότι:

α) Στις 22 Ιανουαρίου στην Αθήνα θα υπογραφεί η δανειακή σύμβαση του Ελληνικού Δημοσίου με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το έργο, όπως προβλέπεται στη σύμβαση που κύρωσε η Βουλή.

β) Ο κόμβος σύνδεσης του δρόμου του Αεροδρομίου με τον ΝΟΑΚ θα κατασκευαστεί από τον ανάδοχο στο πλαίσιο της σύμβασης ενώ ο κόμβος σύνδεσης  της επαρχιακής οδού Αρκαλοχώρι - Γαζέπι Μύλος με τον δρόμο του Αεροδρομίου είναι ευθύνη του Υπουργείου και επιφυλάχθηκε να απαντήσει αναλυτικότερα και γραπτά για τη διαδικασία υλοποίησης.

γ) θα εξεταστεί το αίτημα για δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό διάζωμα και για το Τμήμα Αεροδρόμιο–σύνδεση με ΝΟΑΚ αλλά δεν μπορεί να δεσμευτεί, αφού χρειάζεται η συναίνεση από διάφορες πλευρές

δ) Συμφωνεί με την ανάγκη να βρεθεί τρόπος για δίκαιες αποζημιώσεις ιδιαίτερα στις περιπτώσεις  που απαλλοτριώνεται μεγάλο μέρος της αγροτικής ιδιοκτησίας.

Ο Βουλευτής, Βασίλης Κεγκέρογλου, κλείνοντας τη συζήτηση χαρακτήρισε θετικές τις ανακοινώσεις αλλά επεσήμανε την ανάγκη να υλοποιηθούν οι δεσμεύσεις και ως προς την χρηματοδότηση και ως προς τα χρονοδιαγράμματα.

Βίντεο από τις παρεμβάσεις του κ. Κεγκέρογλου με τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής:


Πηγή: pancreta.gr