Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες τάχθηκαν κατά του νομοσχεδίου για το Σύμφωνο Συμβίωσης, κατά την ψήφισή του επί της αρχής, στην ειδική επιτροπή της Βουλής. Αντίθετα, υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκαν το ΠΑΣΟΚ, το Ποτάμι και η Ένωση Κεντρώων.

Η Ν.Δ. επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί, ενώ αντίθετα στο νομοσχέδιο τάχθηκαν το ΚΚΕ και η Χρυσή Αυγή. 

Σημειώνεται πως η κυβέρνηση επιθυμεί να περάσει το νομοσχέδιο πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων και για τον λόγο αυτό, αναμένεται να ψηφιστεί στην Ολομέλεια την ερχόμενη εβδομάδα. 

Τι συνέβη στις συνεδριάσεις της επιτροπής

Ο υπουργός Δικαιοσύνης διευκρίνισε ότι προς το παρόν δεν αντιμετωπίζεται το θέμα της υιοθεσίας παιδιών αλλά φυσικά παραμένει ανοιχτό, ότι θα επιχειρηθεί να γίνει πιο ευρύχωρη η ρύθμιση για τις μωρομάνες, ότι θα επιμείνει στη ρύθμιση να μπορεί να κινήσει πειθαρχική δίωξη και ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου αλλά και να είναι παρών σε κάθε περίπτωση ο πρόεδρος του Ανωτάτου Δικαστηρίου, θα επιμείνει στην ρύθμιση για την αποφυγή ποινικής δίωξης σε παρακώλυση συγκοινωνιών π.χ. από μια διαδήλωση που συχνά είχε σαν αποτέλεσμα να στιγματίζεται το ποινικό μητρώο ειρηνικών διαδηλωτών αλλά ότι δεν θα επιμείνει στην ανάθεση της απόφασης για τη χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών
από το συμβούλιο των φυλακών και ότι προτίθεται να επαναδιατυπώσει νέα ρύθμιση αν κριθεί αναγκαίο.

Ενδεικτικά παρεμβάσεις φορέων:

Ο Β. Αλεξανδρής (πρόεδρος ολομέλειας δικηγορικών συλλόγων) σημείωσε ότι "ερωτήματα εγείρει η πρόβλεψη ειδικού λόγου απαλλαγής του δράστη, ο οποίος τελεί πράξη παρακώλυσης συγκοινωνιών «για την προάσπιση μείζονος κοινωνικού συμφέροντος», άρθρο 28 του νομοσχεδίου. Πρέπει να επισημάνω ότι υπάρχει κίνδυνος να προσδιοριστεί στο στοιχείο αυτό και να ερμηνευτεί ελεύθερα από ορισμένη πολιτική απόχρωση, από ορισμένη πολιτική άποψη" . Στην παρατήρηση αυτή συμφώνησε και ο πρόεδρος της Ένωσης Εισαγγελέων αλλά και ο πρώην υπουργός Χ. Αθανασίου. Οι δύο τελευταίοι διατύπωσαν σοβαρές αντιρρήσεις για τη ρύθμιση των εκπαιδευτικών αδειών όπως και ο εκπρόσωπος του Ποταμιού. Διαπίστωσε ο Β. Αλεξανδρής αοριστία στον ορισμό του ρατσιστικού εγκλήματος όπως διατυπώνεται αν και στην προηγούμενη φάση ήταν ακόμα πιο αόριστο δεδομένου ότι μόνη η λέξη μίσος δεν προσδιόριζε το έγκλημα.

Ο πρώτος γραμματέας της Ιεράς Συνόδου Ιερώνυμος Νικολόπουλος αποσαφήνισε μεταξύ άλλων ότι : "Η εκκλησία της Ελλάδος, λοιπόν, έρχεται να πιστοποιήσει τη διδασκαλία της, έρχεται να καταθέσει τις απόψεις της, όχι για να αρνηθεί ρυθμίσεις σχέσεων, όχι να αρνηθεί το δικαίωμα στο κράτος να ρυθμίσει την σχέση του με τους πολίτες και τη σχέση των πολιτών μεταξύ τους, αλλά για να δείξει τη δική της πρόταση και να τονίσει ότι θεωρεί κάποια δεδομένα πράγματα ως οικογένεια, αυτά τα προστατεύει, γύρω από αυτά κινείται και οτιδήποτε άλλο ότι είναι πέρα από την δική της διδασκαλία. Δεν μπορεί να αποτελέσει και δικό της αντικείμενο αρμοδιότητας. "

Οι εκπρόσωποι των Ενώσεων υπεράσπισης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κινήθηκαν σε άλλο κλίμα προβάλλοντας το αίτημα και της υιοθεσίας παιδιών αλλά και τη δυνατότητα σε όλες μωρομάνες κρατούμενες να εκτίουν ποινές κατ' οίκον για 6 χρόνια ώστε να μην μεγαλώνουν τα βρέφη τους μέσα σε κάγκελα.

"Το άρθρο 22 που είναι μια νίκη και της Πρωτοβουλίας για τα Δικαιώματα των Κρατουμένων, γιατί επιτέλους καταργείται μια διάκριση που δεν επέτρεπε στους κρατούμενους που δεν είχαν να δώσουν μια δωρεά σε μη κυβερνητικές οργανώσεις έως 10 χιλιάδες ευρώ, να αποφυλακιστούν" δήλωσε η εκπρόσωπος της Πρωτοβουλίας για τα Δικαιώματα κρατουμένων η οποία παρατήρησε ότι ακόμα εισαγγελείς και δικαστές εφαρμόζουν .κατά το δοκούν το Νόμο της αποσυμφόρησης ενώ είναι ξεκάθαρες οι διατάξεις.

Οι περισσότερες διατάξεις κρίθηκαν θετικές και από τις Ενώσεις των σωφρονιστικών υπαλλήλων όπως αυτή της διάθεσης στις φυλακές προϊόντων που δημεύονται ως αντικείμενα λαθρεμπορίας κρίνεται θετικά από την Ομοσπονδία μας, καθώς θα δώσει λύσεις στις ανάγκες των απόρων κρατουμένων. Διαφωνίες διατυπώθηκαν ωστόσο από κάποιες από της Ενώσεις τους στη στελέχωση κλάδων της Κεντρικής Διοίκησης του Υπ. Δικ. Από ανθρώπους που εργάζονται στις φυλακές. στα ζητήματα.

Η πρόεδρος της οργάνωσης "Οικογένειες-Ουράνιο Τόξο" : "Ακούσαμε ότι τα παιδιά μας προστατεύονται. Εν πάση περιπτώσει, ποιος θα μας πει αν ο εισαγγελίας που θα φτάσει να δει μια τέτοια περίπτωση αν εγώ «δω τα ραδίκια ανάποδα», γιατί είναι τα δικά μου βιολογικά παιδιά που αυτήν τη στιγμή είναι ανήλικα, είναι ομοφοβικός; Ποιος θα μας το διασφαλίσει αυτό; Γιατί, ξέρετε, η ομοφοβία είναι σαν το νερό για τα ψάρια. Αν ρωτήσεις ένα ψάρι τι βλέπει μέσα στο βυθό, θα αρχίσει να σου λέει «βλέπω φύκια, βλέπω άλλα ψάρια, βλέπω κοράλλια», κ.λπ.. Το νερό δεν το βλέπει γιατί είναι παντού. Έτσι είναι και η ομοφοβία. Την έχουμε πιει με το γάλα μας. Από τη στιγμή που γεννιόμαστε έχουμε εμποτιστεί με ομοφοβία μαζί με το γάλα μας και δεν μπορούμε να τη δούμε γιατί είναι παντού.
Επομένως, δεν μπορεί ένα δικαστήριο, που δεν ξέρουμε ποια θα είναι η σύστασή του, όσο γνώστης και καλός νομικός να είναι ο εισαγγελέας, να μας διασφαλίσει ότι δεν θα είναι ομοφοβικός και δεν θα πει «όχι, τα παιδιά καλύτερα να πάνε στον τέταρτο ξάδελφο», που έχει βάλει στο μάτι το διώροφο, από το να πάνε στον άνθρωπο που μαζί τα φέραμε στον κόσμο και τα μεγαλώνουμε."

«Το Σύμφωνο Συμβίωσης και του Χωρισμού η Ώρα»

Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, με ανακοίνωσή της, αναρωτιέται σε τι ωφελούν οι αντιρατσιστικοί ποινικοί νόμοι, όταν ο κατ' εξοχήν ρατσιστικός λόγος εκφωνείται από δημόσιους λειτουργούς. 

Η ανακοίνωση έχει ως εξής: 

Όταν και όπου τους συναντάτε, φτύστε τους, μη τους αφήνετε να σηκώνουν κεφάλι», προτρέπει, αναφερόμενος στους ομοφυλόφιλους συμπολίτες μας, ανώτατος δημόσιος λειτουργός με ευδόκιμη προϋπηρεσία στη Βασιλική Χωροφυλακή. «Με το νομοσχέδιο απενοχοποιούνται οι πρακτικές της ομοφυλοφιλίας που οδηγούν σε λοιμώξεις του οργανισμού και καρκινογενέσεις», γνωματεύει ομοιόβαθμός του με αγνώστου προελεύσεως εξειδίκευση σε θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού. Η συζήτηση για το σύμφωνο συμβίωσης φαίνεται πως αφυπνίζει ένστικτα και δυνάμεις που η ελληνική κοινωνία και πολιτεία δεν είναι πια δυνατό να προσποιούνται πως αγνοούν. Μιλώντας στο όνομα της πλειονότητας του ελληνικού λαού, εκείνης που ακολουθεί τη θρησκεία της αγάπης και της αδελφοσύνης, οι άνθρωποι αυτοί εξωθούν ανοιχτά και ανεπιφύλακτα σε μισαλλόδοξη βία.

Ουδείς αμφισβητεί το δικαίωμα κάθε θρησκευτικής κοινότητας να οριοθετεί το ηθικό και το αμαρτωλό για τα μέλη της, να συνιστά και να αποτρέπει. Όταν, βέβαια, πρόκειται για λόγο εκτός του εξομολογητηρίου, για δημόσιο κήρυγμα ή διδασκαλία σε νέους, το ύφος προσλαμβάνει διαστάσεις ουσίας. Όσοι πίστευαν ότι τα εγκλήματα θρησκευτικού μίσους έχουν παρέλθει μαζί με το μεσαίωνα, δεν έχουν παρά να ρίξουν μια ματιά σε γειτονικές μας χώρες. Αιχμάλωτη αναχρονιστικών δομών και ιδεών, η ελληνική κοινωνία δεν έχει ακόμη αναπτύξει εκείνα τα αντανακλαστικά που θα τη βοηθούσαν, αν όχι κατ' ανάγκην να καταστείλει, τουλάχιστον να απομονώσει τους θύλακες του μίσους στο εσωτερικό της. Η πολιτεία, όμως, δεν επιτρέπεται να περιμένει άλλο.

Σε τί ωφελούν οι αντιρατσιστικοί ποινικοί νόμοι, όταν ο κατ' εξοχήν ρατσιστικός λόγος εκφωνείται από δημόσιους λειτουργούς, προ των οποίων υποκλίνονται και ενίοτε ορκίζονται όλοι οι άλλοι κρατικοί αξιωματούχοι; Ποιο μήνυμα στέλνει στην κοινωνία η θεσμική αδυναμία ή πραγματική απροθυμία επιβολής διοικητικών, έστω, κυρώσεων επί μισθοδοτουμένων του δημοσίου που κηρύσσουν το μίσος και το αίμα; Η σκανδαλώδης ανοχή απέναντι στις από άμβωνος προτροπές βίας, μήπως άραγε θα επεκταθεί μεθαύριο και απέναντι στις αντίστοιχες πράξεις, αν τυχόν οι φυσικοί αυτουργοί τους επικαλεστούν θεία εντολή; Για πόσο καιρό ακόμη θα προβάλλεται το απατηλό άλλοθι των δήθεν δύο προσώπων της εκκλησίας, του ηπίου και του ακραίου, όταν η ίδια η κορυφή της αξιώνει, μόλις προ ημερών, να μην ιδρυθούν αποτεφρωτήρια εντός κοιμητηρίων, ως εάν τα τελευταία ανήκαν στην εκκλησία;


Πηγή: efsyn.gr