ΚΙΝΑΛ: Πρόταση Οικονομικής Ανάκαμψης και Κοινωνικής Δικαιοσύνης - Ειδήσεις Pancreta

Συνοπτική παρουσίαση της πρότασης νόμου που κατατέθηκε από την Κοινοβουλευτική Ομάδα στις 13 Νοεμβρίου με θέμα: «Πρώτη Δέσμη Μέτρων Οικονομικής Ανάκαμψης και Κοινωνικής Δικαιοσύνης».

1) Οι στόχοι της Πρότασής μας και των μεταρρυθμίσεων που περιλαμβάνει.

Δίνουμε κίνητρα για την Οικονομική ανάκαμψη, την παραγωγή νέου πλούτου και την δημιουργία χιλιάδων ποιοτικών νέων θέσεων εργασίας.

Απεγκλωβίζουμε την επιχειρηματικότητα και τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας από την υπερφορολόγηση και τα καθηλωτικά «δεσμά» των Κυβερνητικών πολιτικών.

Διευρύνουμε τα μέτρα στήριξης των νησιών μας.

Ενισχύουμε την Κοινωνική Δικαιοσύνη και αποκαθιστούμε την Κοινωνική Συνοχή.

Διορθώνουμε αδικίες, ενισχύουμε την βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος, προστατεύουμε τους αδύναμους, τα ΑΜΕΑ, τους ανήμπορους ηλικιωμένους.

Διασφαλίζουμε την πρώτη κατοικία μικρών και μεσαίων νοικοκυριών από τον κίνδυνο πλειστηριασμών.

2) Γιατί προχωρούμε σε αυτή την πρωτοβουλία. - Τι επιδιώκουμε

α) Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ είναι αδύναμη και ανίκανη να βγάλει την χώρα από την κρίση. Οι πολύχρονες δεσμεύσεις που έχει αναλάβει –ιδιαίτερα όσον αφορά τα δυσβάσταχτα πρωτογενή πλεονάσματα- βάζουν θηλιά στον λαιμό της χώρας, υπονομεύουν την Ανάπτυξη, οδηγούν σε διάλυση το Κοινωνικό Κράτος.

Οι υπέρμετροι φόροι εξοντώνουν τις επιχειρήσεις και πλήττουν ιδιαίτερα τα πιο αδύναμα νοικοκυριά. Την ίδια ώρα που δηλώνουν πως δήθεν ενδιαφέρονται για τους φτωχούς, καταργούν το ΕΚΑΣ, μειώνουν νέες και παλιές συντάξεις, περικόπτουν το επίδομα θέρμανσης, αφήνουν δεκάδες χιλιάδες παιδιά εκτός βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών.

Οι ρυθμοί ανάπτυξης παραμένουν αναιμικοί, οι επενδύσεις δεν έρχονται, τα επιτόκια για την έξοδο στις αγορές παραμένουν απαγορευτικά.

Η δημόσια υγεία και η παιδεία συνεχώς υποβαθμίζονται.

Η ανεργία δήθεν αντιμετωπίζεται με το να κόβεται μια θέση εργασίας σε δύο.

Οι πλειστηριασμοί των κατοικιών πολλαπλασιάζονται και η επικείμενη λήξη, με ευθύνη της Κυβέρνησης, της προστασίας του Ν. 3869 του ΠΑΣΟΚ, απειλεί την πρώτη κατοικία και των πιο φτωχών νοικοκυριών.

β) Τα προβλήματα αυτά δημιουργούν την επιτακτική ανάγκη για μέτρα άμεσης ανακούφισης και αποκατάστασης της αξιοπρέπειας των πολιτών, αλλά και δημιουργίας προϋποθέσεων για την επιστροφή της χώρας σε τροχιά οικονομικής και Κοινωνικής Ανάπτυξης.

Οι Έλληνες πολίτες απαιτούν να ζήσουν με Αξιοπρέπεια στην ζωή τους.

Είναι Δικαίωμά τους.

Και είναι υποχρέωσή μας να το διασφαλίσουμε.

Καταθέτουμε την Πρόταση Νόμου, όπου με συγκεκριμένες νομοθετικές διατάξεις αναδεικνύουμε το πώς αυτό θα γίνει πράξη.

Αυτή η πρωτοβουλία μας περιλαμβάνει και κωδικοποιεί τις προτάσεις που παρουσίασε η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής Φώφη Γεννηματά στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Ανταποκρινόμαστε τόσο σε αυτούς που χρειάζονται την ασφάλεια για το αύριο τους, την πρόσβαση τους στα Δημόσια αγαθά, την βοήθεια της πολιτείας για να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο της φτώχειας, όσο και σε αυτούς που θέλουν να νιώσουν ότι τους προσφέρονται ευκαιρίες και δυνατότητες, για να οικοδομήσουν ένα καλύτερο αύριο γι’ αυτούς και τις οικογένειές τους.

γ) Η Πρόταση Νόμου που υλοποιεί και μέρος του Σχεδίου μας, του «Σχεδίου Ελλάδα» για μια δυναμική αναπτυξιακή πορεία της χώρας, παράλληλα με την οικοδόμηση ενός πραγματικά Βιώσιμου Κοινωνικού Κράτους, που διασφαλίζει και την πρόσβαση όλων των πολιτών σε ποιοτικά δημόσια αγαθά.

Η προσέλκυση επενδύσεων, η τόνωση της εξωστρεφούς καινοτόμου και ανταγωνιστικής επιχειρηματικότητας, η βελτίωση των εργασιακών σχέσεων, η στήριξη των ανθρώπων του μόχθου και της δημιουργίας σε όλους τους τομείς είναι δομικά στοιχεία του σχεδίου μας.

Γι’ αυτό και με την Πρότασή μας προωθούμε την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της υγιούς ελληνικής επιχειρηματικότητας, με την αποκλιμάκωση της υπερφορολόγησης, την δημιουργία κινήτρων για επενδύσεις, την άρση φραγμών και την στήριξη των εργαζόμενων, των μικρομεσαίων, των αγροτών, των επαγγελματιών, αλλά και την δημιουργία κινήτρων για να βρουν οι άνεργοι δουλειά.

Μόνο έτσι θα πετύχουμε πραγματική επανεκκίνηση της Ελληνικής Οικονομίας, με αισθητό αποτύπωμα στην καθημερινότητα όλων.

Για να γίνουν οι πολίτες κοινωνοί μιας Ανάπτυξης πραγματικά δίκαιης και βιώσιμης.

δ) Θα επιμείνουμε στην συζήτηση αυτής της Πρότασης Νόμου από την παρούσα Βουλή.

Αρκετά με τα κούφια λόγια, είναι ώρα για συγκεκριμένες πράξεις.

Και κάθε πολιτική δύναμη ας αναλάβει τις ευθύνες της.

Γιατί και η ΝΔ επιχειρεί να αξιοποιήσει την αποτυχία και την ανικανότητα των ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ για να πετύχει με «λευκή επιταγή» την Συντηρητική Παλινόρθωση. Χωρίς να διστάζει πολλές φορές να δείξει το βαθιά συντηρητικό πρόσωπό της.

Δεν είναι τυχαίες οι αναφορές του κ. Μητσοτάκη για μείωση των κρατικών δαπανών σε Υγεία/Παιδεία/Κοινωνικές Υποδομές.

Δεν δίστασε ο αρχηγός της ΝΔ να αμφισβητήσει ευθέως τα εργασιακά δικαιώματα και τις συλλογικές συμβάσεις, μιλώντας στο Συνέδριο του ΣΕΒ.

Δεν διστάζει να υπόσχεται μόνο στους λίγους και ισχυρούς, αφήνοντας όλους τους υπόλοιπους να περιμένουν κάποια «ψίχουλα από το τραπέζι τους», με βάση την λογική ότι όλα θα τα λύσει η αγορά.

Η πρόταση μας βρίσκεται απέναντι σε όλες τις συντηρητικές πολιτικές.

Κι αυτήν που de facto εφαρμόζει ο κ. Τσίπρας και αυτήν που εξαγγέλλει ο κ. Μητσοτάκης.

Και ας γνωρίζουν όλοι ότι αυτές οι προτάσεις αποτελούν για μας την βάση για ένα Πρόγραμμα Προοδευτικής Διακυβέρνησης του τόπου.

3) Η δημοσιονομική κάλυψη της Πρότασης.

α) Είναι επιτακτική η ικανοποίηση αυτών των βασικών κοινωνικών αναγκών ακόμη και στο περιορισμένο πλαίσιο του τρέχοντος Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής που η Κυβέρνηση έχει συμφωνήσει με τους πιστωτές για την περίοδο 2018-2021.

Το κόστος αυτής της Πρότασης Νόμου θα καλυφθεί από τον δημοσιονομικό  χώρο του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος για τα επόμενα έτη. Προγράμματος που πρέπει να αξιοποιηθεί αναπτυξιακά, αντί να αναλωθεί σε πελατειακές σκοπιμότητες.

Επί πλέον πόροι θα αντληθούν από την αύξηση του ΑΕΠ που θα επιτευχθεί, μιας και οι προτάσεις μας βελτιώνουν σημαντικά το επενδυτικό κλίμα, καθώς και από την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών που λιμνάζουν.

β) Βεβαίως είναι επιτακτική η ανάγκη να αλλάξουν ριζικά οι δεσμεύσεις του κ. Τσίπρα, για τα υπέρμετρα πρωτογενή πλεονάσματα στον Κρατικό Προϋπολογισμό, και χωρίς μάλιστα οποιαδήποτε πρόβλεψη για ισοδύναμες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες.

Να απελευθερωθούν έτσι πρόσθετοι πόροι για την Ενίσχυση της ανάπτυξης και την δόμηση ενός βιώσιμου κοινωνικού κράτους.

Για να πετύχουμε την Ανάπτυξη και την Κοινωνική Δικαιοσύνη, που αποτελούν τους δύο βασικούς για μας πυλώνες της προόδου της Ελλάδας και της κοινωνικής ευμάρειας.

4) ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΜΑΣ

Η Πρόταση δομείται πάνω στους παρακάτω θεματικούς άξονες:

Κεφάλαιο Α

Στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ελεύθερων επαγγελματιών και νοικοκυριών με αποκλιμάκωση εισφορών και φορολογίας εισοδήματος, κατανάλωσης και ακίνητης περιουσίας καθώς και τη βελτίωση της διαδικασίας εξωδικαστικού μηχανισμού

Άρθρα

1.Μείωση συντελεστή φορολογίας επιχειρήσεων από 29% στο 20%

2.Επαναφορά των χαμηλών φορολογικών ΦΠΑ και ειδικής φορολογίας για εστίαση και  μπύρα στα επίπεδα πριν την εφαρμογή των μέτρων του τρίτου οικονομικού προγράμματος προσαρμογής, κατάργηση του ειδικού φόρου στο κρασί και απόδοση του ειδικού φόρου διαμονής στους Δήμους

3. Για νέους επιχειρηματίες και επαγγελματίες: Τριετής απαλλαγή από φορολογία εισοδήματος για κέρδη έως 20000 και ασφαλιστικές εισφορές σύνταξης για τα δύο επόμενα χρόνια καταβολή του 50% των συνολικών εισφορών.

4. Κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα

5.Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος

6. Μείωση ΕΝΦΙΑ κατά  30%

7.Θέσπιση ειδικού Ακατάσχετου τραπεζικού λογαριασμού επαγγελματιών και επιχειρήσεων

8. Επαναφορά του επιδόματος θέρμανσης στα προ των μειώσεων του 2017 επίπεδα

9.Διατάξεις για την παροχή δεύτερης ευκαιρίας και τη διευκόλυνση της ένταξης μικρομεσαίων επιχειρήσεων στον εξωδικαστικό μηχανισμού του ν.4469/2017

10.Επανυπολογισμός και ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών, ασφαλιστικών εισφορών στον ΟΑΕΕ ή στον ΕΤΑΑ έως 40.000 για τη διευκόλυνση της συνταξιοδότησης και εναλλακτικά έκδοση σύνταξης με βάση τις πληρωμένες εισφορές.

11.Θέσπιση οκτώ (8) ασφαλιστικών κατηγοριών για τους Ελεύθερους Επαγγελματίες και τους μη μισθωτούς, από 167 ευρώ έως 675 ευρώ το ανώτερο.

Κεφάλαιο Β

Μέτρα στήριξης των αγροτών και της αγροτικής παραγωγής.

Για τη μείωση της φορολογίας και των υψηλών εισφορών των αγροτών, τη ρύθμιση οφειλών, την προστασία των επιδοτήσεων και κίνητρα για τη συμμετοχή στις ομάδες παραγωγών, με στόχο την τόνωση της ελληνικής πρωτογενούς παραγωγής (άρθρο 15)

Ειδικότερα για τους νέους αγρότες μετά τη μείωση του φορολογικού συντελεστή που προτείνουμε στα αγροτικά εισοδήματα  στο 13%  προβλέπεται καταβολή μόνο ασφαλιστικών εισφορών υπέρ υγείας για 3 χρόνια και τα δύο επόμενα έτη καταβολή του 50 % του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών. .

Άρθρα

12.Καθιέρωση ενιαίου φορολογικού συντελεστή 13% για τα αγροτικά εισοδήματα και του αφορολόγητου των ενισχύσεων της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής καθώς και των αγροτικών αποζημιώσεων έως 20.000 ευρώ και Ενίσχυση Συλλογικών Οργανώσεων Αγροτών

13. Θέσπιση Ειδικού Ακατάσχετου τραπεζικού λογαριασμού Αγροτών

14. Θέσπιση οκτώ (8) ασφαλιστικών κατηγοριών για τους αγρότες από 82 έως 405 ευρώ το ανώτερο.

15. Κίνητρα σε αγρότες οργανωμένους σε Ομάδες Παραγωγών και Συνεταιρισμούς με 35% μειωμένη φορολογία εισοδήματος για όσα προϊόντα διακινούνται μέσω της Ο.Π. και 5 μονάδες επιπλέον επιστροφής ΦΠΑ για τους αγρότες του ειδικού καθεστώτος.

16. Καθιέρωση κάρτας αγροτικού πετρελαίου

17.Επανυπολογισμός και ρύθμιση οφειλών στον ΟΓΑ μέχρι 10.000 Ευρώ για την διευκόλυνση της συνταξιοδότησης

18.Εξαίρεση από περικοπή της σύνταξης λόγω αγροτικής δραστηριότητας

19. Επαναφορά της εξαίρεσης των αγροτεμαχίων από τον συμπληρωματικό ΕΝΦΙΑ

Κεφάλαιο Γ

Ενίσχυση εργαζομένων και ανέργων και αντιμετώπιση της παγίδας φτώχιας

Για τη διάρρηξη του «φαύλου κύκλου» της επιδοτούμενης ανεργίας που στην ουσία ενεργεί ως δραστικό αντι-κίνητρο εύρεσης εργασίας, ενισχύει τη «μαύρη εργασία» και περιθωριοποιεί τον εργαζόμενο, για την αύξηση του κατώτατου μισθού και την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Η εργασιακή επανένταξη ως βασικός Πυλώνας του Εγγυημένου Κοινωνικού Εισοδήματος όπως εφαρμόστηκε πιλοτικά το 2014 προτείνεται να εφαρμοστεί στους δικαιούχους του Κοινωνικού Επιδόματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) προκειμένου να αντιμετωπιστεί η παγίδα επιδοτούμενης φτώχιας που παράγει μόνιμους επιδοματούχους που αρνούνται την εργασία και περιθωριοποιούνται κοινωνικά.

Άρθρα

20. Επαναφορά του συστήματος προσδιορισμού του κατώτατου μισθού από τους κοινωνικούς εταίρους  και την Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας

21. Επαναφορά  του θεσμού της επέκτασης και της αρχής της ευνοϊκότερης ρύθμισης

22.Επαναφορά του θεσμού της μετενέργειας

23.Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα με κίνητρο τη μείωση της φορολογίας με απλό τρόπο. Για κάθε 1.000 ευρώ δαπάνη για επιπλέον θέση εργασίας πλήρους απασχόλησης θα εκπίπτει ως έξοδο 1.500 ευρώ.

24.Αντιμετώπιση της παγίδας επιδοτούμενης φτώχειας με εργασιακή επανένταξη μέσω του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης με δύο ασφαλιστικές δικλείδες.:

1. Να μπορεί ο επιδοματούχος να εργαστεί νόμιμα χωρίς να λαμβάνονται υπ’ όψιν οι αμοιβές για ένα διάστημα στα εισοδηματικά όρια.

2. Εντός του έτους να προσφέρεται στους επιδοματούχους που μπορούν να εργαστούν υποχρεωτική θέση εργασίας στον ιδιωτικό τομέα ή στον Δήμο ή σε άλλους φορείς και σε κάθε περίπτωση σε κοινωφελή εργασία.

Κεφάλαιο Δ

Άρση ακραίων αδικιών και ρυθμίσεων του συνταξιοδοτικού νόμου 4387/2016

Έχουμε ήδη καταθέσει πρόταση νόμου για την ακύρωση των μειώσεων στις συντάξεις από 1.1.2019 και την ανάγκη για νέες αναλογιστικές μελέτες και νέο σύστημα υπολογισμού των συντάξεων μετά τον Μάιο του 2016.

Με την παρούσα πρόταση νόμου προτείνουμε την άρση της μεγάλης αδικίας για χήρες και χήρους, την καθιέρωση ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος για τους χαμηλοσυνταξιούχους που θα εξισορροπήσει την κατάργηση του ΕΚΑΣ, από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, του ΕΚΑΣ. Προτείνουμε ακόμα την κατάργηση της εισφοράς υπέρ υγείας 6% στις επικουρικές συντάξεις καθώς και τη μείωση 50% της συμμετοχής στα φάρμακα για όλους τους χαμηλοσυνταξιούχους κάτω των 700 ευρώ.

Άρθρα

25. Ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα  για τον μεμονωμένο συνταξιούχο στα 500 ευρώ και 700 ευρώ για το ζευγάρι

26.Κατάργηση της αδικίας  για τις συντάξεις χηρείας

27.Κτάργηση της εισφοράς για περίθαλψη, για επικουρικές συντάξεις και μείωση της συμμετοχής στα φάρμακα κατά 50% στους χαμηλοσυνταξιούχος κάτω των 700 ευρώ.

Κεφάλαιο Ε

Στήριξη  ΑμεΑ και Ηλικιωμένων

Αναβάθμιση του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» με την οργανική του ένταξη στις κοινωφελείς επιχειρήσεις ή τους Δήμους και αποτελεσματικές πολιτικές για τη στήριξη και κοινωνική ένταξη των ΑμεΑ, με όρους ισότητας και αξιοπρέπειας.

Άρθρα

28.Αναβάθμιση του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» με τους εργαζόμενους σε προσωποπαγείς θέσεις. 

29.Καθολική παροχή διερμηνείας στην ελληνική νοηματική γλώσσα σε κωφούς και βαρήκοους πολίτες

30.Μέτρα στήριξης των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους

31.Μέτρα κοινωνικής προστασίας και ένταξης των ατόμων με αναπηρία στην εργασία

32. Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις για Άτομα με Αναπηρία

Κεφάλαιο ΣΤ

Ανάκτηση από την Ελληνική Δημοκρατία του ελέγχου Δημόσιας Περιουσίας

Για να εξασφαλίσουμε ότι η Δημόσια Περιουσία θα αξιοποιηθεί βάσει εθνικών στόχων και σχεδίου και όχι απλά προς εξόφληση των πιστωτών της χώρας.

Άρθρα

33.Αλλαγή σύνθεσης και τρόπου διορισμού του εποπτικού συμβουλίου της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε.

34. Κατάργηση της απόφασης παραχώρησης ακινήτων στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (Υπερταμείο)

Κεφάλαιο Ζ

Νησιωτική Πολιτική

35. Επαναφορά του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ στα Νησιά και συγκρότηση διακομματικής επιτροπής για τη μελέτη μόνιμων μέτρων στήριξης όλων των νησιών της χώρας

36.Επέκταση του Μεταφορικού Ισοδύναμου σε όλα τα νησιά (και στην Κρήτη), χωρίς εξαιρέσεις                             

Κεφάλαιο Η

Προστασία α΄ κατοικίας και βιώσιμη, έλεγχος των υπερθεματιστών σε πλειστηριασμούς και οριστική ρύθμιση υφιστάμενων οφειλών

37. Μικρομεσαίοι δανειολήπτες:

Για την αποτελεσματική προστασία των έντιμων δανειοληπτών, τη διάσωση της πρώτης κατοικίας των μικρομεσαίων νοικοκυριών και τη διασφάλιση της τήρησης των κανόνων διαφάνειας και αντιμετώπισης του μαύρου χρήματος στις όποιες διαδικασίες πλειστηριασμών παρατείνεται η ισχύς των διατάξεων του ν.3869/10.

38. Εφαρμογή αυξημένων μέτρων δέουσας επιμέλειας σε υπερθεματιστές πλειστηριασμών μεγάλης αξίας

39. Βιώσιμη και οριστική ρύθμιση υφιστάμενων ληξιπρόθεσμων οφειλών φυσικών και νομικών προσώπων προς τη Φορολογική Διοίκηση και Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης έως εκατόν είκοσι δόσεις και με προκαταβολή 5%.

 

Βασίλης Κεγκέρογλου
Γραμματέας Κ.Ο

Πηγή: pancreta.gr