Σε κατ' οίκον περιορισμό προς το παρόν ο οδηγός του ταχύπλοου - Ειδήσεις Pancreta

Σε κατ’ οίκον περιορισμό τέθηκε, προσωρινά, ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου που εμβόλισε το τουριστικό πλοιάριο στην Αίγινα - στέλνοντας στο θάνατο τέσσερις ανθρώπους - καθώς προέκυψε διαφωνία ανακρίτριας και εισαγγελέως.

Μετά την απολογία του 77χρονου που διήρκησε δυόμισι ώρες - κατέθεσε γραπτό απολογητικό υπόμνημα αλλά του τέθηκαν και ερωτήσεις - ακολούθησε τετράωρη διάσκεψη εισαγγελέως και ανακρίτριας χωρίς πάντως να καταφέρουν να οδηγηθούν σε κοινή απόφαση. 

Η ανακρίτρια ήταν υπέρ της μη προφυλάκισής του, ενώ η εισαγγελέας υπέρ της προφυλάκισης. 

Έτσι ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος οδηγήθηκε στο σπίτι του και τέθηκε σε κατ’ οίκον περιορισμό. Την τελική απόφαση θα την πάρει, το αργότερο εντός πενθημέρου, το αρμόδιο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά.

Τι είπε ο 77χρονος στην απολογία του

Νωρίτερα ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος κατέθεσε γραπτό απολογητικό υπόμνημα στην ανακρίτρια. Σε αυτό φέρεται να επιχειρεί να ρίξει ευθύνες στον καπετάνιο της τουριστικής λάντζας.

Συγκεκριμένα υποστηρίζει ότι περίμενε να του δοθεί προτεραιότητα καθώς το ταχύπλοο κινούνταν από τα δεξιά ενώ υποστηρίζει ότι δεν μπορούσε να βοηθήσει τους ναυαγούς, γιατί το σκάφος του είχε υποστεί ρήγμα.

«Η πορεία πλεύσης μου ήταν από βορρά προς νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προ Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο υπόμνημα το οποίο δημοσιεύει το «Βήμα». 

«Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής», υποστηρίζει ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος. 

Επιπλέον ο 77χρονος αρνείται τις αναφορές σε καταθέσεις μαρτύρων ότι προχωρούσε σε επικίνδυνους ελιγμούς και στην ανάπτυξη μεγάλης ταχύτητας. 

«Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το DUENDE πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εμένα ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας» αναφέρει. 

Ο 77χρονος υποστηρίζει ότι αιτία της πρόσκρουσης αποτέλεσε η «αιφνίδια (κατά την αντίληψή μου) εμφάνισε του σκάφους ΑΝΤΩΝΙΑ». Ακόμη αναφέρει ότι ήθελε να βοηθήσει τους ναυαγούς αλλά: «η διακοπή λειτουργίας των μηχανών του DUENTE και η παράσυρση του σκάφους λόγω των βορείων ανέμων σε αντίθετη πορεία από τους ναυαγούς κατέστησε αδύνατη τη συνδρομή μου προς τους τους ναυαγούς». 

Τέλος επικαλείται σοβαρά προβλήματα υγείας υποστηρίζοντας ότι τυχόν προσωρινή κράτηση του θα του επέφερε ανεπανόρθωτη βλάβη. 

Κύριος στόχος του 77χρονου είναι να μην του αποδοθεί το αδίκημα του «ενδεχόμενου δόλου» που αλλάζει την μορφή της κατηγορίας εναντίον του και οδηγεί στην προφυλάκιση του.

Οι αιτιάσεις του 77χρονου πάντως βρίσκονται σε αντίθεση με τις καταθέσεις που έκαναν διασωθέντες και αυτόπτες μάρτυρες, ενώ και η οικογένεια δύο θυμάτωναμφισβητεί τους ισχυρισμούς του και τον κατηγορεί ότι επιχειρεί να συγκαλύψει τα πραγματικά περιστατικά.

Μάλιστα ο αδελφός του αδικοχαμένου καπετάνιου του τουριστικού πλοιάριου «Αντωνία», κατήγγειλε ότι δεν ήταν ο 77χρονος ο χειριστής του ταχύπλοου.  


Πηγή: tvxs.gr