Αναλυτική παρουσίαση με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, πραγματοποίησε σε σχετική συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υπουργός κατά την συνέντευξη Τύπου η οποία πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια Κρήτης, ολοκληρώνονται τις επόμενες ημέρες τέσσερα έργα που περιμένουν οι πολίτες του Ηρακλείου και του Λασιθίου για δεκαετίες.

Όπως είπε, τις επόμενες μέρες θα παραδοθούν προς χρήση τέσσερα έργα: το τμήμα Γούβες -Χερσόνησος, ο δρόμος της Μεσαράς, η γέφυρα στο Χαμάζι, αλλά και όλο το έργο του Αποσελέμη. 

Σχετικά με τον ΒΟΑΚ, ο υπουργός σημείωσε ότι η ολοκλήρωσή του, καθώς και του νέου διεθνούς αεροδρομίου Καστελίου, θα αναβαθμίσουν σημαντικά την αναπτυξιακή προοπτική ολόκληρης της Κρήτης και υποστήριξε πως το έργο του ΒΟΑΚ βρίσκεται ήδη στη β’ φάση του, ενώ το προσεχές διάστημα θα δημοπρατηθεί η Στρατηγική Μελέτη.

Ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για αυτοκινητόδρομο από την Κίσσαμο ως τη Σητεία ενώ τόνισε ότι όλες οι τεχνικές μελέτες, έγιναν σε χρόνο ρεκόρ.

Ο υπουργός ανέφερε ότι ο προϋπολογισμός και για τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ θα ανέλθει στα 1,7 δις ευρώ και το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του φτάνει τα 4-5 χρόνια.

Ο κ.Σπίρτζης τάχθηκε κατά της λογικής του “μικρού δρόμου” που προτάσσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εξηγώντας ότι ένα μικρότερο έργο θα χρειαζόταν περισσότερες σήραγγες άρα θα συνιστούσε μεγαλύτερο κόστος.

Τελικά, όπως είπε, επιλέχθηκε η επιλογή των 105 νέων χιλιομέτρων με διπλή διατομή, με 24 χιλιόμετρα σήραγγες, 18 χιλιόμετρα γέφυρες και παραχώρηση για 35 χρόνια.

Σε σχέση με τα διόδια, ο υπουργός έκανε σαφές πως οι μόνιμοι κάτοικοι δεν θα πληρώνουν διόδια, ενώ θα πληρώνουν τα λεωφορεία, τα ενοικιαζόμενα οχήματα και οι επισκέπτες.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου ΒΟΑΚ

Ικανοποίηση Αρναουτάκη για τις εξελίξεις στον ΒΟΑΚ

Την ικανοποίησή του εξέφρασε ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης για την υπογραφή της απόφασης οριστικής χάραξης του ΒΟΑΚ, καθώς και για την απόφαση να προστεθεί το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος Χανίων στο κομμάτι του έργου Χανιά – Χερσόνησος και ζήτησε παράλληλα από τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, να μην ξεχαστούν τα θέματα ωρίμανσης των έργων του ΒΟΑΚ στο Λασίθι.

Στην τοποθέτησή του κατά τη συνέντευξη τύπου στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου, όπου ο υπουργός Υποδομών παρουσίασε τις εξελίξεις στον ΒΟΑΚ, ο κ. Αρναουτάκης, τόνισε: «Είναι ιδιαίτερα θετικό ότι υπογράφηκε την προηγούμενη εβδομάδα η οριστική χάραξη του ΒΟΑΚ που βρίσκει σύμφωνη την Περιφέρεια, διότι ικανοποιεί το αίτημα που είχε διατυπώσει με επιστολή της η Περιφέρεια», υπενθυμίζοντας την επιστολή με την οποία μαζί με τον ΟΑΚ ζητούσε να μην υπάρχει χάραξη που να καθυστερήσει το έργο και ουσιαστικά να ανακύψει ενδεχόμενο ματαίωσης του λόγω υπέρογκου κόστους και αδυναμία χρηματοδότησης.

«Επίσης είχαμε ζητήσει ως Περιφέρεια Κρήτης ο ΒΟΑΚ να εκτείνεται από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία και τώρα βλέπουμε πως το κομμάτι μέχρι Κίσσαμο περιλαμβάνεται στα 32 πρόσθετα χιλιόμετρα με την απόφαση αυτή», σημείωσε ο περιφερειάρχης.

Αναφορικά με το νομό Λασιθίου και το τμήμα από το Καλό Χωριό Αγίου Νικολάου μέχρι την Σητεία, ζήτησε από τον Υπουργό να δοθεί εντολή στις Υπηρεσίες να τρέξουν οι μελέτες από τον Άγιο Νικόλαο ως τη Σητεία, σημειώνοντας πως από Παχιά Άμμο μέχρι Ιεράπετρα είναι ώριμη η μελέτη.

«Θα περιμένουμε την απόφαση του ΣτΕ για το τμήμα από το Καλό Χωριό μέχρι γέφυρα Φρουζή, γιατί πιστεύουμε πως αν πάει ο δρόμος μέχρι Παχιά Άμμο ή μέχρι και το Καβούσι, τότε θα λύσει πολλά μεγάλα προβλήματα. Θέλω να σας παρακαλέσω να το δείτε αυτό για να μην είναι υπάρχει καμιά αδικία απέναντι στο Λασίθι. Ζητήθηκαν μάλιστα δύο εκ. ευρώ για να προχωρήσουν οι μελέτες του δρόμου μέχρι τη Σητεία και θέλουμε να προχωρήσει η διαδικασία αυτή και να χρηματοδοτηθούν οι μελέτες για να μπορούν να προχωρήσουν μετά και τα έργα», τόνισε ο περιφερειάρχης.

Σημειώνεται πως ο περιφερειάρχης Κρήτης ζήτησε από τον υπουργό Μεταφορών στο μεσοδιάστημα και μέχρι να ξεκινήσει να υλοποιείται το έργο του ΒΟΑΚ, να προωθηθεί το έργο της οδικής ασφάλειας ύψους 25 εκ. ευρώ διότι υπάρχουν έργα στον οδικό άξονα, όπως της Αγίας Πελαγίας και το Φόδελε – Λινοπεράματα, που πρέπει να ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας.

Πηγή


Πηγή: pancreta.gr